Annons:
Etikettallmänt
Läst 1187 ggr
Ceciliaadielsson
2/9/19, 8:55 PM

Mina marsvin har slutat gilla mig:(

Det är så att jag och mina marsvin har haft en väldigt bra relation och nästan varje dag tog jag upp dem för att gosa med dem. Men nu so fort jag kommer till dem så springer dem bara iväg. Till och med när jag har mat med mig så springer dem iväg. Min Pappa kan gå dit och klappa dem hela tiden och då springer dem inte iväg och dem känner knappt varandra. Vad ska jag göra för att inte ska hata mig?

Annons:
Ljungåsen
2/10/19, 7:10 AM
#1

Många (de flesta?) marsvin gillar inte själva upplockningsmomentet, speciellt inte om man har en bur där man kommer väldigt mycket uppifrån. Jag tycker det är betydligt lättare om de bor i en låda än om de bor i en gallerbur. Sen kan de mycket väl uppskatta att vara uppe i knät ändå. Om man ska plocka upp marsvinen så är det viktigt att göra det med lugna rörelser och inte jaga runt dem i buren. Enklast, tycker jag, är att mota in dem i ett hörn och sedan skopa upp dem med händerna. Det är säkert så att dina marsvin associerar dig med att bli upplockade, och därför springer de. Din pappa plockar förmodligen inte upp dem, och därför springer de inte när han kommer.

taxarärbäst
2/10/19, 7:14 PM
#2

mina marsvin så hatade att bli upplyfta men klappa dem i buren gick prima

Upp till toppen
Annons: