Annons:
Etikettskötsel
Läst 911 ggr
Russinlimpa
2019-02-10 17:07

Marsvin, första gången.

Har inte läst på nånting om marsvin än, frågar här för att först få höra från personer som har erfarenhet och inte bara läsa färdiga Artiklar. Tror jag lär mig mer av det. :) Vad har ni för bottenmaterial i buren? Storlek på buren? Vattenflaska eller skål? Pellets eller inte pellets? Vilken pellets är isåfall bäst? Grönsaker varje dag eller c-vitamin tillskott? Hage att gå i eller bara lösa typ i soffan/sängen under tillsyn? Går det att få dem rumsrena? (har redan en rumsren kanin och tidigare haft en rumsren hamster) Klippa klor eller inte? Djuraffär, uppfödare (vet inte om det finns i närheten), djuraffär? Tar annars bara omplaceringsdjur men vet en djuraffär som säljer och då vet man ju att dem redan funkar ihop och inte är t.ex hona och okastrerad hane. Någon sorts hö som är bättre? T.ex grövre eller tynre strån? Tack på förhand :D

Annons:
Ljungåsen
2019-02-10 17:31
#1

Vad har ni för bottenmaterial i buren? Vetbed ovanpå stallpellets. Storlek på buren? Lite olika. Två hanar på 180*70 cm, två andra hanar på 130*80 cm, en trio med kastrat och två honor på 160*70 cm. Vattenflaska eller skål? Flaska. Pellets eller inte pellets? Pellets som godis, inte som mat. Vilken pellets är isåfall bäst? Oxbow essentials. Grönsaker varje dag eller c-vitamin tillskott? Grönsaker två gånger om dagen. Hage att gå i eller bara lösa typ i soffan/sängen under tillsyn? Absolut hage. Går det att få dem rumsrena? (har redan en rumsren kanin och tidigare haft en rumsren hamster) Nej. Jag har inte lyckats i alla fall. Klippa klor eller inte? Jag klipper klorna var tredje vecka. Djuraffär, uppfödare (vet inte om det finns i närheten), djuraffär? Tar annars bara omplaceringsdjur men vet en djuraffär som säljer och då vet man ju att dem redan funkar ihop och inte är t.ex hona och okastrerad hane. Absolut inte djuraffär. Läs i länken nedan om varför. Rekommenderar omplaceringar. Det finns massor av begagnade marsvin som behöver någonstans att bo. https://marsvin.ifokus.se/discussions/50334463d3b4fd09ce001a9f-for-mammornas-skull Någon sorts hö som är bättre? T.ex grövre eller tynre strån? Hö anpassat för häst passar fint för marsvin.

Upp till toppen
Annons: