Annons:
Etiketteravelungar
Läst 1004 ggr
[jeffza]
3/14/19, 5:38 PM

HJÄLP dräktig hona (omöjligt!)

Hejsan, 

jag har en hona som för ungefär 6-7 veckor sen fick ungar, och idag märkte jag något väldigt konstigt… 

Alla ungarna hon fick var honor så vi valde att behålla alla 3, ( kollat dem noga så det är honor, har haft kullar innan så är inte osäker på det, 

Men har på sistone tyckt att mamman blivit väldigt runt, har tänkt att de bara varit för hon ätit mycket då de ändå är 5 st honor i gruppen så tänkt att hon roffat åt sig lite för mycket mat, men idag när jag tog upp henne märkte jag att hon var mer än ¨rund¨ hon kändes dräktig, och tycker att det rör sig där inne, min sambo som är 0% insatt i det fick hålla henne och till och med han tycker att det rör sig och typ ¨puttar¨ mot en när man lägger handen till på magen, 

så till min fråga, hur är detta ens möjligt???? 

dubbel kollade alla honorna för o se så ingen mystiskt blivit en kille men nä det var som innan alla honor, jag springer till buren med mina killar för att dubbel kolla så det är pojkar vilket dem är, 

jag har INTE haft någon hane inne hos mina honor sen ungarna kom, 

så hur är det möjligt att min hona är dräktig?? eller inbillar jag och min sambo oss? 

självklart är honan dräktig är detta inget problem jag har platsen tiden och kärleken för små nya liv. men tänker på min hona :( förstår inte hur detta har kunnat hända… mina hanar är i ett helt annat rum!!!

Annons:
godisgrisen
3/17/19, 1:54 PM
#1

När plockade du ut pappan? Det finns fall då honor brunstat om strax innan födseln och kan paras om redan då. Om alla ungarna ligger i samma livmoderhorn är det nämligen fullt möjligt och anledningen till att man ska dela kärleksparen i god tid innan nedkomst.

[jeffza]
3/18/19, 7:38 PM
#2

tog till veterinär och det var en skendräktighet som ¨tur¨' var, och pappan tog jag bort ungefär 1 månad innan nedkomst! alltid väldigt noga med det.

Upp till toppen
Annons: