Annons:
Etikettskötsel
Läst 763 ggr
kalindas
4/8/19, 4:38 PM

När kan jag ta ut dem?

Tänkte ha marsvinen ute i sommar och undrar hur varmt det måste vara för att de inte ska bli förkylda? Kommer börja ha dem ute dagtid och i kattgården, tills jag möjlighet att bygga eller köpa en gräsbur till dem. De kommer där få vara i en pallkrage med nät på och något skydd över så de inte får drag. Tanken är att de sen ska vara ute även på natten. 
Har förhoppning att hitta någon som vill ta dem på foder till hösten, så de kan få blir älskade för de charmiga varelser de är och inte bara bos hos någon (mig) som inte har tiden de behöver.

/Elisa

Annons:
Ljungåsen
4/8/19, 5:01 PM
#1

Jag brukar köra med plus 18, inget regn och torrt i gräset som riktlinje för när de får gå ut. Viktigt att vänja in dem på gräs långsamt, så att magen håller. När de är invanda så är de ute hela dagarna (om det inte regnar), och inne på nätterna.

[Paranormal team värmdö]
#2

Nu är det för kallt ta ut den nån gång i maj när det blir varmare

kalindas
4/8/19, 7:18 PM
#3

Då väntar jag lite till. 🙂
De hade behövt komma ut och röra lite på sig, för de är rejält runda, trots de nästa bara får hö och grönsaker, plus ytterst lite kraftfoder. Men med minst en katt som tänker MAT när han ser dem och en som redan nu markerar pga lukten så går det inte. 😕
Gräs har de börjat få redan. Det blev de väldigt glada för. 😃

/Elisa

[Paranormal team värmdö]
#4

15 grader om det känns varmt vänta 18 grader

Upp till toppen
Annons: