Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 616 ggr
kalindas
2019-04-21 12:20

Gå på nät.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått en utebur med nätbotten och vill bara kolla hur marsvin klarar gå på detta? Är det någon risk att det kan skada tassarna? Tyvärr måste det vara nät om de ska gå ute, både pga oljämn mark och att gårdskatterna annars kommer åt att ta dem.

/Elisa

Annons:
Calcifer
2019-04-21 12:25
#1

Du kan ju annars täcka över nätet med något så det inte blir så jobbigt för dem att gå på!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

kalindas
2019-04-21 12:27
#2

#1 Jo, det kommer jag göra till viss del. Blir en trädskiva och ett hus. Men för att äta gräset behövs ju att det har lite nät de måste gå på.

/Elisa

kalindas
2019-04-21 12:27
#3
Calcifer
2019-04-21 12:32
#4

Om det handlar om att ha t:ex en bit nät/gräs tillgängligt för dem så skulle jag inte tro att det gör dem illa. Om buren går att flytta på enkelt så behöver du ju inte ha mer än någon dm med gräs synligt åt gången, så att de knappt behöver gå på det för att ändå komma åt. I annat fall kan du ju själv riva lite gräs och lägga ovanpå biten med nät som syns, så blir det mjukare att gå på också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ljungåsen
2019-04-21 13:38
#5

Läst den här artikeln? https://marsvin.ifokus.se/articles/4d7150c9b9cb46221d063331-marsvin-utomhus Jag skulle aldrig ha marsvin på nätgolv. Risken är alldeles för stor att de får skador på fötterna. Till skillnad från kaniner så har de nakna fötter. Om du är orolig för katterna så är det bättre att förankra buren i marken, exempelvis med hjälp av tältpinnar.

kalindas
2019-04-21 15:21
#6

#5
Jo, det känns inte bra att sätta dem på nät. Får kolla med dem jag lånat den av om det är ok att jag klipper bort det. Annars får jag göra en annan lösning.

/Elisa

Annons:
Ljungåsen
2019-04-21 16:12
#7

#6 Man kan ju tycka att det borde gå bra att få ta bort bottennätet. Jag vet inte hur det sitter fast, men ofta häftar man fast nät med häftpistol. I så fall är det bara att ta loss häftorna och rulla ihop nätet, så kan man sätta tillbaka det sen om det behövs.

Upp till toppen
Annons: