Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 689 ggr
Daniella.S3
5/16/19, 3:34 PM

Öron luktar

hej! Har då nyligen köpt marsvin och nu fått reda på att alla har munsvamp 🙄 vi har tid hos veterinären på Måndag. Men tänkte fråga om det kan bero på svamp att mitt marsvins öron luktar illa. Det är endast ett marsvin som har illaluktande öron, dock så bor han med det marsvinet som troligtvis har svamp i öronen (han har som vita stenar i öronen) kan det bero på att han har smittats eller vad tror ni? Tacksam för svar😊

Annons:
Ljungåsen
5/16/19, 5:02 PM
#1

Illaluktande öron kan säkert bero på svamp. Be veterinären ta en titt. Med det sagt, många begagnade marsvin har fullständigt enorma mängder gammalt öronvax. Gissningsvis för att de aldrig fått sina öron rengjorda. I väntan på veterinärtiden så skulle jag börja med att göra rent öronen, på allihop. Jag brukar använda prob olja på en bomullsrondell och torka i ytterörat. För riktigt smutsiga öron använder jag otoclean, som får verka en stund innan jag torkar rent. Färgen på öronvaxet beror på färgen på själva örat. Vitt öra ger vitt vax, brunt ger brunt och svart ger svart.

Upp till toppen
Annons: