Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1001 ggr
kalindas
5/18/19, 8:36 PM

Två trevliga tjejer söker hem. Akut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag erkänner mig besegrad. Även om jag älskar dessa små charmiga damer så får de inte den tid och omvårdnad de behöver! 😕
Vitnos och Svartnos är två tjejer som nu söker ett för alltid hem. De är födda i februari 2018. 
Tanken var att jag skulle ha dem i kattgården på sommaren så de fick beta gräset där och i hage inne på vintern. Tyvärr så ansåg inte mina katter att det var en bra idé. Den ene vill äta upp dem och min andre katt som är blind reagerar på doften och markerar därför inne. Som extra bonus äter katterna hö som marsvinen slänger ut, vilket gjorde att jag fick åka in idag och plocka ut ett grässtrå som satt fast i ena kattens hals, 3700 kr fattigare. Så som ni förstår är detta ohållbart! 
Så nu sitter tjejerna i sin bur, jag klipper klorna, men inte så ofta som jag borde.
De får bra mat, men pga understimulans är de ganska rejält feta.
Båda är relativt hanterbara och går att klia, de är charmiga och pratiga.
Men de behöver bo hos någon som ger dem ett betydligt bättre liv än de får här!
Jag har krav på den som tar över dem, bl.a. vill jag inte de ska hamna hos barnfamilj om inte de är väldigt marsvinsvana! De får inte gå i avel!
Min förhoppning är att någon skulle vilja ta hand om tjejerna, alternativt kommer jag kontakta Eragorn i Göteborg, men jag vill ju helst veta var de hamnar.
Så snälla känner ni någon som vill ta hand om dessa två tjejer! ❤️
Skicka mig ett PM

/Elisa

Annons:
kalindas
5/19/19, 10:51 AM
#1

Nu har tjejerna fått ett nytt hem. Tack Kerstin för att du tar hand om tjejerna ❤️

/Elisa

Upp till toppen
Annons: