Annons:
Etiketterbeteendehantering
Läst 768 ggr
91Marran
5/30/19, 6:30 PM

Ont?

Mitt marsvin piper om man rör honom långt bak på ryggen. Han piper hela tiden och nu backade han i mitt knä när jag rörde handen fram och tillbaka där han piper. Kan han ha ont eller är han sådan? Han har varit den pipigaste av dem två. Han är frisk i övrigt vad jag har märkt. Det kommer en marsvinskunnig person hit på lördag och ska be henne titta när hon klipper klorna. Har råd med veterinär, men vill inte stressa honom i onödan. Eddie är snäll så han bits eller tjurar inte. Någon som har varit med om liknande? Har vattenskål så vet inte hur mycket de dricker. De gillar att lägga spån i skålen också. Njurarna? Urinsten? Förstoppning? Vad kan det mer vara? Tacksam för all hjälp.

Mvh
Mig

Annons:
Ljungåsen
5/30/19, 7:56 PM
#1

Är det längst bak på rumpan som han inte vill bli klappad på? (Området markerat med NO på bilden i länken nedan.) https://www.guineapigcages.com/forum/threads/115677-where-to-pet-a-guinea-pig I så fall så skulle jag inte oroa mig. Pipandet är hans sätt att tala om för dig att du ska låta bli att ta där. Sen sitter Talgkörteln i det området. Är den smutsig kanske? Och behöver göras ren.

91Marran
5/30/19, 8:44 PM
#2

Tack! Det är i det området och lite längre upp. Ska kolla talgkörtlen.

Mvh
Mig

[TheSquirrel]
5/31/19, 8:19 PM
#3

Min erfarenhet är att de flesta marsvin är känsliga när det gäller att bli klappade längst bak på ryggen. Speciellt om man råkar klappa håren i fel riktning!

Upp till toppen
Annons: