Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 810 ggr
Belleochteddie
2019-07-03 17:59

Rinnande öga igår, ser fint ut idag?

Igår upptäckte jag att ena min honas öga rann lite, det var lite kletigt. Dock kan jag bara kontakta min veterinär emellan 06-11 på förmiddagen och upptäckte detta under eftermiddagen. Idag är det däremot ”torrt” igen, hon har inte varit annorlunda i beteendet eller verkat påverkad, alls! Vad tycker ni? Borde jag fortfarande åka till veterinären med henne för att verkligen se så att allt är lugnt?

Annons:
Ljungåsen
2019-07-03 20:35
#1

Kan det varit tvättvätska som du såg? Se bilden under Eye discharge i länken nedan. http://www.guinealynx.info/eyes.html Ögonskador är luriga, men brukar inte sluta kladda om de väl börjat.

Belleochteddie
2019-07-03 20:49
#2

Kan mycket väl ha varit det! Hon har både mörka ögon och mörk päls så var lite svårt att se egentligen, men det var kladdigt det syntes. Får kolla ifa jag hittar en veterinär i närheten som kan mer om marsvin.

Ljungåsen
2019-07-03 21:06
#3

#2 Just för ögonskador fungerar det bra även med en hund-och-katt-veterinär. Man gör på samma sätt för att konstatera skada (färgar ögat och tittar efter), och behandlingen om det är en skada är också liknande (antibiotikasalva eller droppar). Tvättvätskan ser väldigt kladdig ut, och vet man inte vad det är så är det lätt att tro att någonting är fel, fastän det är helt normalt.

Upp till toppen
Annons: