Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 867 ggr
Johannamaria96
7/6/19, 2:00 PM

Skadat ben/tass?

Hej jag är väldigt orolig just nu då mitt marsvin på snart 1 år inte kan använda sin vänstra framtass/ben. Hon äter som vanligt och förutom att hon försöker undvika att röra på sig så mycket som hon brukar så verkar hon inte ha ont. Jag har dock fått lära mig att marsvin är bra på att dölja sådant. Hon kan röra på sig men då skuttar hon nästan fram. Min fråga är därför om det är okej med att vänta tills på måndag för att åka till veterinär och kolla. Jag vill inte vänta för länge för är rädd att det kan bli värre! Finns det någon som har några idéer? Är på jobbet både idag och imorgon så har själv ingen möjlighet att ta henne någonstans för ens på måndag förmiddag. Tacksam för svar!

Annons:
Ljungåsen
7/6/19, 2:45 PM
#1

Hade det varit mitt marsvin så hade jag inte väntat till måndag, jag hade åkt in idag. Om du inte har möjlighet själv så kanske någon vän eller släkting kan åka in med henne? Eller åtminstone ringa Firstvet och fått visa upp henne för en veterinär? Risken med att vänta är att hon blir sämre, och i värsta fall slutar äta - och då är det panik på riktigt.

Upp till toppen
Annons: