Annons:
Etikettskötsel
Läst 555 ggr
MarsvinensHusse
2019-08-15 14:48

Motion

Hej! 

Har nu två frågor.

1. Har nu märkt att mina marsvin blivit lite överviktiga, har slutat med pellets för ett par dagar sedan, men vilka grönsaker ska jag ge dem och inte? De har tillgång till hö dygnet runt, men de rör sig också väldigt lite… Har aldrig utanför deras "hage" (170x230cm så det räcker för två galtar) inomhus och därför går vi vidare till fråga två: Hur gör man marsvin rumsrena? Skulle underlätta så mycket om någon kunde svara. Tack.

Annons:
Fridaaaa
2019-08-15 15:01
#1

Marsvin går sällan att göra rumsrena

Ge du cvitaminrika grönsaker som vanligt varje dag. Vitkål, broccoli tex
Ge morot och frukt väldigt sällan

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
2019-08-15 15:50
#2

Håller med #1. Det är i princip omöjligt att göra marsvin rumsrena, och om de har en så stor hage som du skriver så är det inte utrymmet som är för litet, utan att de rör sig för lite på det utrymme de har. Jag tipsar om en aktivitetsboll. De kan behöva lite hjälp först med att man sitter bredvid och puttar på bollen så att godiset ramlar ut, men när de väl har fattat så är den en finfin källa till motion. Länk nedan till vad jag menar. https://vetzoo.se/aktivitetskula-gnagare?gclid=Cj0KCQjwhdTqBRDNARIsABsOl99Psf3XirPbijQPDqpN8hcEoMNMPJ4ABbM37lZ5J0R3FcFmqJi_3l0aAtPoEALw_wcB#!child=8999 Jag använder Oxbow essentials eller pro fibre rabbit i bollen. Små mängder, såklart.

Upp till toppen
Annons: