Annons:
Etikettskötsel
Läst 700 ggr
Randomel93
9/6/19, 8:58 PM

Hur länge lämnar ni?

Hur många timmar i sträck vågar ni lämna era marsvin om ni typ åker bort en natt bara? Om man ger extra mat och hö osv, jag vet att lagen säger tillsyn minst var 24e timme men det låter som väldigt lång tid för mig..

Annons:
Lillyrod
9/7/19, 8:37 AM
#1

Jag har aldrig åkt iväg och lämnat mina hemma. De är bara själva när jag jobbar.

Ljungåsen
9/7/19, 9:51 AM
#2

Nu var det extremt länge sedan jag var borta över natten, men då jag var det så hade jag någon som tittade till och matade marsvinen. Mer än tolv timmar skulle jag inte vilja ha dem utan tillsyn, alldeles oavsett vad lagen säger.

Melinda2002
9/16/19, 3:41 PM
#3

En gång jobbade min mamma ett dygn i sträck (självklart sagt åt henne att hon inte ska det) Då var jag hemma hos min pappa (är 17 år med skilda föräldrar) Hon berättade att vårt ena marsvin Charlie såg helt bedrövad ut med päls framför ögonen tittandes neråt när hon kom hem. Han verkade ha trott att han var övergiven. Så 24 timmar utan uppsikt är inte bra. Marsvinen blir till och med sura om man väntar lite längre än vanligt att komma hem, på samma sätt som mina pysar inte tigger om man kommer hem tidigt, då är de inte sugna på godsaker ännu. Så de har ju bra tidsuppfattning trots att lampan i rummet lyser lika starkt hela dagen.

Upp till toppen
Annons: