Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 705 ggr
Twix741
2019-09-24 21:51

Bur till Marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har i nuläget bara en guldhamster men funderar på att skaffa två marsvin efter min hamster som är ganska gammal. Funkar min hamsters gamla bur som marsvinsbur då jag antar att marsvinen inte har lika stort behov av att springa runt och så vidare. Självklart skulle marsvinen få komma upp och aktiveras varje dag, buren såldes som en kanin/marsvins bur men har bara använts till min hamster.

Annons:
Ljungåsen
2019-09-24 21:56
#1

Hur stor är bottenytan på buren? Marsvin behöver mer utrymme än vad folk tror. Själv skulle jag inte ha två marsvin på mindre yta än 140*70 cm.

[TheSquirrel]
2019-09-25 19:47
#2

En hamsterbur är garanterat alldeles för liten till marsvin. Marsvin är för det första ganska mycket större än en hamster och de tycker om att ha stor yta att kunna röra sig på, där det finns flera olika hus och öppna ytor. Så ju större desto bättre. Jag har tre marsvin i en bur på ca 170 x 150 cm och hade gärna haft större om det hade fått plats i rummet.

Eremitkräftor?
2019-10-06 20:09
#3

Marsvinet kommer inte kunna göra mycket där eftersom att det är litet och trångt! Förstår att du vill återanvända saker men det finns billiga marsvinsburar som du kan köpa i stället.

Eremitkräftor?
2019-10-06 20:12
#4

Folk säljer burar som är aldelles för små, man ska aldrig lita på dem. När jag köpte mina första eremitkräftor så gav dem mig en liten plast låda. Jag använder en kaninbur till mitt marsvin men som inte ens är lagom för 1 kanin.

Ljungåsen
2019-10-06 20:44
#5

#4 Jag hoppas verkligen att du inte har ett ensamt marsvin. Marsvin är flockdjur och ska hållas i par eller grupp. Att ha ett ensamt marsvin är ett brott mot djurskyddslagen.

Upp till toppen
Annons: