Annons:
Etikettfoder
Läst 739 ggr
Cireea
2019-10-09 16:44

Har era marsvin någon favoritgrönsak?

Jag har för tillfället inga egna marsvin men har passat en del. Det jag upplevt är att vissa (dom flesta) marsvin som jag träffat har en favoritgrönsak som dom gärna äter mer av och mumsar extra mycket på.

Har era någon favorit? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Ljungåsen
2019-10-09 18:00
#1

Är gräs en grönsak? Det är det som är mest populärt här, tätt följt av ogräset Kirskål. Bland köpegrönsaker så är gurka i en klass för sig. Alla här är rörande överens om att det är jättegott. Paprika, grönkål och spenat är också väldigt gott, men inte lika gott som gurka. Mina har nog väldigt liknande preferenser.

Cireea
2019-10-09 18:58
#2

#1 Mja, det räknas nog inte som grönsak, men det brukar vara väldigt uppskattat 😎Brukar du ge gräs även under vintern? Alltså torkat eller liknande? 

Gurka brukar vara så otroligt populärt, vilket ändå är lite roligt med tanke på att det mest är vatten. Man tycker att andra grönsaker med lite mer "smak" borde vara mer tilltalande.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

zooeyrush
2019-10-09 18:59
#3

Gurka och morot är extremt populärt hos mina grisar men har en äldre dam som absolut ÄLSKAR broccoli, alltid det första hon snor åt sig, väldigt sött 😃

Fast broccoli räknas kanske inte som grönsak? Men men…

Ljungåsen
2019-10-09 19:12
#4

#2 De får gräs så länge som det växer ute, sedan får de vackert vänta till nästa år innan det är dags igen. Vad det är med gurka som lockar är rätt obegripligt, för det är ju precis som du skriver mest vatten. Men väldigt gott vatten. #3 Jag har haft en kille som var fullständigt galen i morötter, men ingen av de jag har nu är speciellt imponerade. Det går ner, men absolut inte i första hand. Samma gäller för broccoli. Stammen är godare än själva buketterna.

91Marran
2019-10-09 20:32
#5

Mozart älskar gul paprika. Eddie påstår att knäckebröd är en grönsak, så han kan få det så ofta han vill. Jag håller inte med om det.

Mvh
Mig

[TheSquirrel]
2019-10-11 13:56
#6

Gräs är ju såklart oslagbart. Grönkål/svartkål brukar vara bästa gräsersättningen vintertid. Annars står nog gurka och färska majskolvar väldigt högt som godis.

Annons:
Ljungåsen
2019-10-11 14:24
#7

#6 Äter dina hela majskolven? Mina äter gärna själva blasten, men majskornen rör de inte.

[TheSquirrel]
2019-10-11 14:54
#8

#7 Ja, de äter allt. Slurp säger det så är det borta! Men majs ska väl inte vara det nyttigaste har jag förstått. Mycket stärkelse = mycket socker. Så det är ingenting de får jätteofta. Och så finns det ju inte året om heller. Färsk minimajs brukar också vara populärt!

pisces1
2019-10-11 15:35
#9

Mina älskar grönkål och paprika. Morötter kastar de bara runt eller tuggar på och spottar ut😂

[lifebyanki]
2019-10-12 17:25
#10

Paprika eller sallad, gurka följer tätt på där, när dom var yngre som ääääälskade dom broccoli, inte lika populärt längre men dom äter ju det, gräs är deras absoluta favorit men ja, det räknas ju inte som grönsak

shenaniigan
2019-10-12 20:11
#11

Morot och broccoli går alltid hem, tomat och kålrot är också mums.

My5665
2019-10-19 21:15
#12

Mina små grisar gillar typ all form av grönsaker men det som är mest älskad är nog morot och paprika.

Melinda2002
2019-10-25 14:49
#13

Mina älskar gräs och grönkål

Annons:
Upp till toppen
Annons: