Annons:
Etikettaktivering
Läst 904 ggr
Pator
2019-10-10 17:01

Bollar

Ska hämta våra första marsvin idag. Sjukt taggade!😁 Kan man lägga in en pingisboll till dem eller biter de sönder dem? Vad har ni för bollar/leksaker?

Annons:
Ljungåsen
2019-10-10 17:07
#1

En pingisboll tror jag inte de skulle bry sig om, faktiskt. Marsvin är inte så leksaksorienterade som kaniner. Däremot så är de väldigt matmotiverade. Enda leksaken som varit riktigt populär här är en aktivitetsboll. https://www.arkenzoo.se/trixie-smadjur-aktiveringsboll-7-cm?50596 Jag lägger pellets i den, och ser till att det finns en boll per marsvin så att de inte behöver tjafsa om den. Man kan behöva sitta bredvid och visa hur den fungerar innan de fattar, men när de väl har fattat så är den superkul. Jag hoppas du kommer trivas med dina marsvin. De är fantastiskt roliga små djur.

[lifebyanki]
2019-10-12 17:28
#2

mina älskar bjällror, dom har 3 olika, och dom tar gärna upp den och kastar iväg den så det låter en massa, man får helt enkelt hitta det som passar, hade även en leksak där det var 2 träkuber och sen som ett snöre mellan dom, det var ganska kul också men den lät ju inte så dom lekte hellre med annat

Upp till toppen
Annons: