Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1362 ggr
Fredrikkvarn
10/13/19, 4:48 PM

[Säljes] Exklusiv marsvinsbur i 2,5 våningar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Exsklusiv hemmagjord bur i 2,5 våningar. 

Jag säljer nu min hemmabyggda marsvinsbur som tyvärr aldrig kom i bruk. Buren är 140 cm lång, 75cm bred, 115cm hög och består av två stora våningar och en mindre. Marsvinen får alltså en bra bit över 2 kvadratmeter att springa på. En öppningsbar lucka med hasp är även monterad på ett av deras skydd så att man enkelt kan släppa ut dem för motion. 

Buren är utrustad med ett säkert trappsystem som är omöjligt att trilla ner från. Marsvinen kommer alltså kunna springa fritt mellan våningarna. 

Alla 2,5 våningar har plexiglas istället för hönsnät för bättre insyn. På båda våningarna finns två stycken skydd med öppen framsida. I övrigt inbjuder buren till mycket frihet när det kommer till inredning.  

Vid frakt av buren går det enkelt att ta bort övervåningen. Då blir buren 90cm hög istället för 115cm. 

Möjliga småjobb innan buren används med djur.

Det kan vara så att lite småjobb behöver göras innan du har djur i buren. Se nedan. 

* Bottenplattorna behöver täckas av någon form av material som stöter ifrån vätska(förslagsvis plast) för att de inte ska suga åt sig kiss. Plasten jag satt på var för tunn och kommer ge vika. 

* Beroende på vart du ställer buren kan du behöva en högre bit plexiglas på kortsidan vid den "halva våningen". Bauhaus och andra byggvaruhus fixar en sådan bit efter mått för ca 100kr. Ställer ni buren i ett likadant hörn som på bilden behöver detta inte göras. 

* Det kan vara så att den andra/stora trappan behöver kompletteras med någon form av små upphöjningar för att förbättra marsvinens grepp i trappan. 

Bakgrund 

Tanken var att jag skulle återuppta mitt intresse för marsvin. Har haft tre marsvin tidigare. Jag kom så pass långt att jag både gjorde en ritning på min drömbur och hann bygga den. Då jag fått reda på att det är förbjudet att ha husdjur i mitt kommande boende kan jag inte längre skaffa marsvin.

Pris 

Då jag hade en tydlig bild över hur jag ville att buren skulle se ut gick materialkostnaderna upp i nästan 3.500kr så jag är medveten om att det kommer bli en förlustaffär för mig. Bara plexiglaset på övervåningen (tjockaste bauhaus har) kostade 1.000kr.

Jag vill åtminstone få tillbaka hälften av det jag spenderat. Därför är buren prissatt till 1.750kr.   

Buren finns i Västerhaninge utanför Stockholm. Vid intresse - Skriv PM! 

//

Fredrik kvarnerup

Annons:
91Marran
10/13/19, 4:57 PM
#1

Jag kanske missade det, men vart finns den?

Mvh
Mig

Fredrikkvarn
10/13/19, 5:09 PM
#2

Mycket info fick jag med men inte vart ni hittar den. 

Buren finns i Västerhaninge utanför Stockholm. 

Upp till toppen
Annons: