Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 525 ggr
Marsvin är bäst
10/19/19, 7:35 PM

Mitt marsvin har fått ett rött öga

Mitt fyra åriga marsvin som även har äggstockscystor har fått fel på ögat jag upptäckte det för några dagar sedan och det har inte blivit bättre. Jag har just tvättat det med koksaltlösning och jag upptäckte att det var helt rött. hon har redan blivit mager av äggstockscystorna men borde jag avliva henne eller går det att bota?

Annons:
Ljungåsen
10/19/19, 7:52 PM
#1

Ta henne till veterinären. De flesta ögonproblem är behandlingsbara, om man kommer till veterinären i tid.

Caersa
10/19/19, 9:27 PM
#2

Bäst att ta henne till Veterinären tycker jag

Ljungåsen
10/20/19, 6:52 AM
#3

Humlans har skrivit en del om ögon, som du kan läsa i väntan på att du får en tid hos veterinären. http://www.humlansmarsvin.se/marsvin/halsa/sjukdomar/ogonsjukdomar.html Det man ska komma ihåg är att ögonskador gör ont. Att inte ge ett sjukt djur vård är ett brott mot djurskyddslagen. Det är alltså inte okej att bara avvakta och hoppas på att det går över av sig själv.

Marsvin är bäst
10/20/19, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack för hjälpen jag ska försöka få henne till veterinären så snart som möjligt och ögat har börjat rinna igen så borde jag fortsätta badda med koksaltlösning eller ska jag sluta med det? Här kommer bild

Ljungåsen
10/20/19, 5:37 PM
#5

Det ser verkligen hemskt ut och hon behöver få komma till veterinären så fort det bara går. Helst idag. Absolut senast imorgon. Det kan inte vänta. Att vänta är djurplågeri. Om du inte kan ta dig till en fysisk veterinär idag så borde du verkligen ringa Firstvet och prata med en, och få råd om hur ögat ska skötas i väntan på riktig veterinärtid. https://firstvet.com/sv/

Cireea
10/21/19, 4:59 PM
#6

Nej men oj, stackars liten 😕 Det där såg inte alls bra ut, hoppas ni åkt in till veterinär så marsvinet fått hjälp.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: