Annons:
Etikettallmänt
Läst 493 ggr
Melinda2002
12/3/19, 11:08 PM

Marsvin träffa valp

Min granne har skaffat en mops valp som ska vaccinera sig på fredag. Vi tänkte låta valpen och mina marsvin träffa varandra och jag har några frågor: 1. Kan det vara farligt för hunden eller marsvinen att träffas innan hunden är vaccinerad? Och isåfall hur länge efter vaccinationen ska man vänta? 2. Kan det vara farligt för hunden om den äter marsvinsbajs? 3. Har någon erfarenhet från möte mellan valp och marsvin?

Annons:
Ljungåsen
12/4/19, 6:08 AM
#1

1. Hundar är rovdjur. Marsvin är bytesdjur. Att låta en hund träffa marsvinen innebär alltid en risk - för marsvinen. Någon risk för hunden är det inte. 2. Nej. 3. Mina marsvin har träffat på hundar sommartid, när de är ute på tomten och folk som promenerar förbi inte har koll på sina hundar. Kortfattat kan sägas att ingen av marsvinen tycker om hundar, inte det minsta. Att låta marsvinen träffa grannens valp är någonting som kan verka lite gulligt, men ingenting som marsvinen mår bra av. Ur deras synvinkel är det bara en obehaglig och meningslös grej, med risk för att de blir skadade. Bättre att låta bli.

My5665
12/6/19, 9:00 PM
#2

1. Ja, Jag tycker det låter dumt och dåligt. Som #1 sa så är marsvin bytes djur och hundar rovdjur.  Marsvin blir rädda. Varför ska du utsätta dom för en hund. Jag tycker det bara är onödigt. vad är det du vill ha ut från det?

91Marran
12/7/19, 12:59 PM
#3

Min kompis fick in en hund hos marsvinen. Marsvinet blev biten så illa att den dog. Då var hunden ändå van vid marsvinen.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: