Annons:
Etiketteravelungar
Läst 919 ggr
Alice76
1/3/20, 4:49 PM

Bild på kön till inlägg «Kris!»

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild

Annons:
My5665
1/3/20, 8:46 PM
#1

jag är ganska säker på att det där är en hane.

Alice76
1/3/20, 10:28 PM
#2
Alice76
1/3/20, 10:32 PM
#3

Suck. Bilden följde inte med.

zooeyrush
1/3/20, 10:38 PM
#4

Hur gamla är dem? Kan du få en bättre bild på könet? Tycket det kan vara både hona eller hane, svårt att se!

Alice76
1/3/20, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bild

Alice76
1/3/20, 10:39 PM
#6

10 veckor, sjukt svårt med bra foto eftersom de är så mörka i päls/hud…

Annons:
zooeyrush
1/3/20, 11:12 PM
#7

Tycker faktiskt att det ser ut som en hona, tycker mig se ett Y men jag vågar inte säga något säkert! Kommer det fram en penis om ni trycker försiktigt ovanför könet? Kan ni kanske kontrollera hos veterinär?

Alice76
1/3/20, 11:50 PM
#8

Ska tillbaks till affären imorn, mår fan illa :( Trodde att vi köpte två honor, den ena är 99% dräktig. Känns som djurmisshandel detta ju. Minst 5-6 veckor på väg gissar jag. Vi har haft de i två veckor, de är födda 19/10. Hoppas mitt i allt att den andra dock är tjej (den på bilden), då kan de ju vara tillsammans. Då är isf fadern eller en annan broder fader. Jesus…

Cireea
1/4/20, 1:42 AM
#9

#8 Var bor du? 
Lämna hellre till en uppfödare eller liknande som har erfarenhet. Att lämna tillbaka till butik  rekommenderar jag inte 😕Det bidrar bara till den onda cirkeln. Vem vet vad som kommer hända med den dräktiga honan eller dom små..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ljungåsen
1/4/20, 6:51 AM
#10

#8 Om hon är dräktig så behöver du läsa på så att du kan ta hand om henne ordentligt, och minska risken för att hon drabbas av komplikationer. Dräktighet kan vara ett högriskprojekt. Att lämna tillbaka henne till butiken är att utsätta henne för ännu större risker. http://www.humlansmarsvin.se/marsvin/avel/draktigheten.html Rekommenderar en kontakt med antingen Eragons eller Marsvinshjälpen. Där finns det gott om människor som är riktigt duktiga på hur man hanterar din situation. https://www.eragons.se/kontakta-oss/ http://marsvinshjalpen.se/?page_id=4

My5665
1/4/20, 12:31 PM
#11

När den är tio veckor så är den köns mogen. testa och känn om den finns några kulor om du inte har gjort det. Man kan också trycka lite ovanpå könet så att könet åker ut.

Alice76
1/4/20, 1:27 PM
#12

Skulle ALDRIG lämna tillbaka de, hela familjen har fäst sig vid de nu. Hoppas bara att de båda är honor, då löser det sig på nåt vis. Är hundra på att en är dräktig, känner massa sparkar… Tack för svar! Återkommer snart.

Alice76
1/4/20, 4:13 PM
#13

Uppdatering: den ena är gravid, men den andra är också en hona tack och lov. Bilderna visar alltså en hona. Åkte till veterinär också. Hon är ju på tok för ung, bara att hålla tummarna. Gissningsvis ca 6 veckor gången.

Annons:
Ljungåsen
1/4/20, 6:27 PM
#14

#13 Ledsamt att hon är dräktig, men tur att kompisen har rätt kön. Upprepar det jag skrev i #10. Läs på ordentligt själv så minskar risken för att det går på tok (exempelvis behöver dräktiga marsvin betydligt mer C-vitamin). Och ta kontakt med någon av omplaceringsorganisationerna, så att du kan få någon som stöttar i situationen. De är (tyvärr) alldeles för vana vid oönskade dräktigheter.

Alice76
1/19/20, 12:06 AM
#15

Tack! I dag föddes tre till synes friska ungar! Behåller de själv om ingen vill ha de, vilka underbara djur. Misstänker nu att syrran också är dräktig…

My5665
1/19/20, 1:35 AM
#16

Hur stor är buren? Bokhyllebur?

Ljungåsen
1/19/20, 6:51 AM
#17

#15 Så bra att det hittills gått bra. Det är liksom ingen självklarhet. Rekommenderar att du, så snart som möjligt, tar reda på vilket kön ungarna har, så att du inte låter eventuella hanungar gå kvar med mamman för länge. Humlans har bra jämförelsebilder. http://www.humlansmarsvin.se/marsvin/avel/konsbestamning_ungar.html

Upp till toppen
Annons: