Annons:
Etikettallmänt
Läst 595 ggr
Melinda2002
2/7/20, 10:23 PM

Djup sömn

Mitt ena marsvin charlie (5 år) låg inne i ett av husen i buren. Hans bror sprang in i huset (och klev på Charlie) Charlie reagerade inte och när jag tog upp honom skrek han jättehögt (han har gjort detta tidigare ibland när han vaknat, troligen efter en mardröm) Jag gick ut med honom i vardagsrummet och han betedde sig som vanligt. Just nu ligger han under ett täcke i mitt knä och slickar mig. Vet någon vad som kan ha orsakat detta? Sov han bara djupt, eller låg han och hade ont och låtsas som ingenting?

Annons:
Lillyrod
2/7/20, 10:32 PM
#1

Jag gissar att han sov. Äldre marsvin sover djupare har jag märkt. Att han skrek när du tog upp honom kan ju ha berott på att han blev jätterädd. 

Att bli upplyft betyder att man är någons middag när man är bytesdjur och om han sov var det förmodligen det han trodde.

Ljungåsen
2/8/20, 7:05 AM
#2

Jag tror också att han sov. Precis som #1 så är min erfarenhet att äldre marsvin kan sova ruskigt djupt, och nästan skrämma slag på en när de bara ligger där och inte reagerar. Eftersom han beter sig normalt nu när han har vaknat, så känns det inte som att det är något som är fel. Min (nuvarande) äldsta fyller sex i år, och man kan få prata med honom bra länge innan han vaknar.

Upp till toppen
Annons: