Annons:
Etikettfoder
Läst 666 ggr
Mosesbilly
2/8/20, 4:29 PM

Vad ger ni för mat?

Hejsan svejsan, är nyfiken på vad ni ger för mat till era marsvin samt hur ofta. Jag har två marsvin som har fri tillgång på hö samt ger pellets var dag och grönsaker 2 ggr om dagen. Insett att det är lite för mycket. Vill ändra på detta, de kommer givetvis fortfarande ha fri tillgång till hö. Men utöver detta vet jag inte vad jag ska göra. Så hur gör ni och vad rekommenderar ni? :D

Annons:
_Mino_
2/8/20, 6:19 PM
#1

Fri tillgång till hö såklart!

Sen får dom grönsaker när jag vaknar, lite under dagen och sedan innan jag ska sova.

Pellets och gottis får dom varje lördag endast, i en bra mängd, ingen av mina är överviktiga och det tar dom ett tag att äta upp godiset då dom gillar grönsaker mer

Ljungåsen
2/8/20, 6:40 PM
#2

Jag har två pojkpar och en liten flock. Alla har fri tillgång till hö och får grönsaker två gånger om dagen, ungefär en deciliter blandade grönsaker per marsvin och dygn. Alla får enstaka ärtplättar som jag handmatar. Sen individanpassar jag. Ena pojkparet behöver lite kraftfoder för att hålla vikten. I andra pojkparet behöver den ena lite extra, så han handmatas lite extra. Samma gäller för kastraten och en av honorna.

Upp till toppen
Annons: