Annons:
Etiketterköpeslånessäljesomplaceras
Läst 1478 ggr
bergmancecilia@hotmail.com

Två syskon söker nytt hem i Skåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra marsvin  söker nya ägare då barnen inte längre är så intresserade av dem. Pepsi (svartvit och slät)är kastrerad hane och Zingo (brun vit och virvlig)hans syster. De är tycker om att sitta hos oss människor och favorit maten är grönkål.

Allt tillbehör kan följa med om så önskas.

Annons:
Honestyisdead
2020-02-09 22:22
#1

Just därför köper man inte djur till barn om man själv inte är intresserad! Är är inga slit och slängvaror!

91Marran
2020-02-10 14:27
#2

Håller med Hera! I mina ögon är det oansvarigt. Man måste lära barnen att ta ansvar även fast de har tröttnat. Djur är ingen leksak. Jag "tröttnar" på mina djur ibland men jag kämpar på. Har jag åtagit mig dem så får jag stå mitt kast. Det vänder alltid och jag får glädje igen. Jag har skiftande humör så det skiftar från dag till dag. Att ge upp för att barnen inte vill "leka" längre är inte okej. De vuxna har det största ansvaret. Köp ett gosedjur som låter istället. Inget illa menat, bara vill att ni ska tänka efter och tänka till inför framtiden.

Mvh
Mig

bergmancecilia@hotmail.com
#3

OJ, HaHaHa, vilka små moralpoliser det var på denna sida. @Hera och @Marran.  Vad bra att ni kan tala om för mig hur jag ska uppfostra mina barn och hantera djur. Det var nu inte det jag frågade efter utan jag undrade om någon ville ta hand om två söta marsvin. I verkligheten så köps och säljs djur nämligen dagligen. Av olika orsaker.

Honestyisdead
2020-02-15 12:47
#4

Moral och ansvar är viktiga saker att lära barn, och vuxna.

lovelton
2020-03-12 22:15
#5

Hej! Vart i Skåne finns ni? Jag söker två marsvinshonor men en hona och en kastrerad hane går lika bra :) jag bor i Göteborg och kan åka max 3 timmar enkel väg pga ryggont.

Stormwind
2020-08-06 09:42
#6

Intresserad! Hur gamla är de? Vi bor i Malmö.

Annons:
Upp till toppen
Annons: