Annons:
Etikett: allmÀnt
LĂ€st 482 ggr
towehelena
2020-02-15 08:47

Marsvin eller hamster? Vad Ă€r era erfarenheter? 😊

Hej! Jag har haft hamstrar och funderar pĂ„ att skaffa hamster igen eller köpa marsvin. Har tĂ€nkt pĂ„ det lĂ€nge. Men, hur stor bur bör man ha? Har ni nĂ„gra förslag pĂ„ bra och rymliga burar? Kan nĂ„gon gemföra mellan hamster och marsvin? Skriv gĂ€rna era erfarenheter och vad som Ă€r fördel och nackdelar med att ha marsvin. â˜ș

Annons:
LjungÄsen
2020-02-15 09:28
#1

Först: handla inte djur i zooaffÀr. LÀs mer om varför i lÀnken nedan. https://marsvin.ifokus.se/discussions/50334463d3b4fd09ce001a9f-for-mammornas-skull Marsvin Àr flockdjur och mÄste vara minst tvÄ stycken som bor tillsammans. Hanar ska hÄllas tvÄ och tvÄ (inte fler), men honor kan hÄllas i större grupp. LÀmplig burstorlek för tvÄ marsvin Àr 140*70 cm. Det finns gallerburar i den storleken att köpa, eller sÄ bygger man en egen sk bokhyllebur.

jasta13
2020-02-25 13:48
#2

(Jag har aldrig haft hamster) men marsvin Ă€r vĂ€ldigt inviduella, och ger dig sĂ„Ă„Ă„Ă„ mycket kĂ€rlek. De flesta Ă€lskar att mysa men kan ocksĂ„ göra andra roliga saker som t.ex trix. Och en grej som Ă€r stor skillnad pĂ„ Ă€r att marsvin lever ”oftast” lĂ€ngre Ă€n hamstrar. SĂ„ du ska ha tid med ett marsvin i flera Ă„r. Mina marsvin Ă€r 7 Ă„r och fantastiska individer. Att ha marsvin Ă€r fantastiskt och enligt mina uppfattningar sĂ„ kan marsvin i vissa fall vara mer sociala. Men det Ă€r ocksĂ„ inviduellt. Det Ă€r mina uppfattningar och mina hamster-kunskaper Ă€r inte riktigt att lita pĂ„ till 100% men jag rekommenderar marsvin.😁

jasta13
2020-02-25 13:49
#3

+du kan inte bara köpa ett marsvin du mĂ„ste köpa tvĂ„. Och sedan sĂ„ mĂ„ste man fundera pĂ„ vad man gör om ena gĂ„r bort och ena Ă€r kvar.😁

Upp till toppen
Annons:
Â