Annons:
Etiketteravelungar
Läst 796 ggr
Alice76
2020-03-05 13:33

Vill behålla en hanunge, men kan han bo själv ett tag?

Har tjejerna i en bur, och killarna i en, bredvid varandra. Två killar flyttar snart, och så skulle även den tredje och sista killen göra. Vi är så fästa vid honom, men han blir ensam kvar om vi väljer att behålla honom tills han kan kastreras. Hur tusan ska man tänka?

Annons:
Alice76
2020-03-05 13:37
#1

Hur skulle man gjort om det endast var EN kille i kullen liksom?

Ljungåsen
2020-03-05 13:41
#2

Han kan inte sitta själv tills han är stor nog att kastreras. Det är inte lagligt, och definitivt inte snällt mot honom. Han behöver ha en vän i samma bur för att må bra och utveckla normal social kompetens. Kan du skaffa/låna en vuxen hane som han kan bo med så länge? Då kan du låta kastrera bägge samtidigt sedan, så de har sällskap av varandra under återhämtningen efter kastreringen. Vill du sedan Inte behålla den vuxne så är det oerhört lätt att hitta ett nytt, bra hem till en kastrat. Alternativt så sätter du honom med en kastrerad hona.

Alice76
2020-03-12 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Förstår. Enda alternativet är nog att göra som planerat 😭 Ångest. Han är ovanligt fin, fattar inte hur jag ska hitta någon liknande sen. Älskar pälsen och personligheten, suck.

Ljungåsen
2020-03-12 06:29
#4

Jättesöt. Vill du behålla honom så tycker jag du ska skaffa honom en kompis han kan bo med tills han är stor nog att kastreras. Det borde inte vara jättesvårt, det finns massor med begagnade marsvin på Blocket.

Alice76
2020-03-15 14:30
#5

Så fick det bli, Ljungåsen. Kunde inte göra mig av med honom, så vi hämtade en bebiskompis i fredags 😆 Får bli två burar helt enkelt.

Ljungåsen
2020-03-15 15:43
#6

Så bra att han fått en vän att bo med! Om ett par månader kommer du ha två, hyfsat jämngamla pubertetsmonster. Det är inte optimalt och kan bli ruskigt livat. För att minska risken för att de ryker ihop på riktigt så skulle jag ha dem på rejält avstånd från flickorna (så att de inte ser dem, helst inte hör dem, och inte känner lukten när de brunstar), samt ge dem en riktigt stor bur att bo i. Mitt mest aktiva pojkpar bor på 180*70 cm, och det tycker jag är en bra storlek. Skulle de bli genuint osams på sikt så kan du ju alltid kastrera då.

Annons:
Upp till toppen
Annons: