Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 447 ggr
[Hannilov]
2020-04-01 16:59

Placering av marsvinsbur

Hej! Har två marsvinshanar (som funkar otroligt bra tillsammans) som bor tillsammans i en vanlig bur från djuraffären. Tycker dock buren är hemskt liten för dom små grabbarna och har funderat att bygga om Ikea bordet ”Lack” till en marsvinsbur istället för den vi har nu, då det blir mycket större och såg det av en kille på youtube (GuineaDad). Funderar dock var den ska stå, då den nuvarande buren står på en hylla där den precis får plats och hade aldrig funkat för Ikea bordet… Det ställe som det lutar åt mest är nog i vardagsrummet. Det är där de flesta är och vi tänkte även göra en liten lucka så vi kan släppa ut dom flera gånger så de kan springa av sig lite. Men det enda problem jag har är att fönstret är precis ovanför där. Jag har hört att man inte bör placera marsvinsburen vid ett fönster eftersom det kan bli otroligt varmt där då på sommaren. Dock har vi förmiddags sol där så det är bara sol en kort stund på förmiddagen, sen blir det skugga resten av dagen. Tror ni att jag kan placera den där eller ska jag bygga som ett litet tak ovanför buren så att det skyddar mot solen? Eller tycker ni att jag ska byta plats helt och hållet? Har inte så mycket plats ledigt för en marsvinsbur så det är lite svårt….

Annons:
Ljungåsen
2020-04-01 17:27
#1

Vet du hur pass varmt det blir vid fönstret på sommaren? Spontant tänker jag att enklaste sättet att hålla värmen borta är persienner eller rullgardin i fönstret. Alternativt en lite tjockare gardin man kan dra för fönstret när solen gassar som mest.

Upp till toppen
Annons: