Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 516 ggr
Achatina
2020-04-14 16:51

Smal bur men på höjden?

Vi har suttit marsvinsvakter nu i påsk och det har fått min pojkvän att bli sugen på att skaffa egna marsvin, jag har sedan länge varit pepp på att skaffa något djur så jag är självklart PÅ!

Dock har vi inte jättemycket till utrymme för att ha en stor, laglig och bra bur. Blott ca 1meter i bredd, men desto mer plats på höjden. Det var så länge sen jag höll på med marsvin och mycket har säkert ändrats sen dess. Men jag tänkte att man kanske kunde bygga något eget och ha ramper mellan våningarna, hade det funkat tro? 

Vad för ikea lösningar finns det numera (att bygga vidare på?).

Andra burrelaterade ideér?

Annons:
Ljungåsen
2020-04-14 17:23
#1

Marsvin brukar uppskatta betydligt mer att ha en stor yta i ett plan, än någon sorts våningsbur. Ger man sig ändå på att ha en våningsbur så är det oerhört viktigt att rampen mellan våningarna inte innebär någon fallrisk. Marsvin är ömtåliga små djur, och kan skadas fruktansvärt illa av ett fall. Min personliga uppfattning är att minsta bottenytan lämplig för två till tre marsvin är 140*70 cm.

Fridaaaa
2020-04-14 17:23
#2

Marsvin har mer nytta av total yta och ingen nytta av höjder

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tippy-Toe
2020-04-14 23:21
#3

Marsvin är marklevande djur och vill gärna ha stor yta att röra sig på. En bur som är hög har ändå en liten area i botten även om den har flera plan. Ingenting som jag skulle rekommendera till marsvin. Om ni har ont om golvyta så är det bättre att fundera på något djur som tycker om att klättra på höjden.

Sofia Brolin
2020-05-05 08:44
#4

I såna fall skulle jag rekommendera råttor eller möss:)

Sofia Brolin
2020-05-05 08:44
#5
Upp till toppen
Annons: