Annons:
Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 388 ggr
COPA
6/7/20, 2:17 PM

Marsvin med skadade bakben

Hej! Mitt marsvin hoppade från min famn igår och ner till buren. Vet inte riktigt hur högt det kan ha varit, kanske en halv meter eller mindre. Hon kan inte gå med sina bakben alls. Finns det något sätt för henne att klara sig? Jag vet att det är omöjligt för vet att fixa marsvins ben men finns det nått sätt. Har suttit och gråtit i flera timmar. Snälla ni. Svara snabbt om det finns nått sätt för henne att klara sig. Hon ska till vet imorgon för att somna in

Annons:
Lillyrod
6/7/20, 2:21 PM
#1

Marsvin kan inte hoppa så de slår ner ganska kraftigt även från låg höjd. Tyvärr tror jag hon har brutit ryggen och borde få åka till veterinären omgående. Hon lider hemskt just nu och bör inte vänta till i morgon.

Jag är så ledsen och lider verkligen med dig 🤗

Ljungåsen
6/7/20, 2:23 PM
#2

Hon måste ha fruktansvärt ont, och behöver få komma under veterinärvård idag. Det är inte okej att vänta till imorgon.

91Marran
6/7/20, 2:25 PM
#3

Åk in idag! Hon plågas just nu och måste enligt lag till veterinär så snabbt som möjligt.

Mvh
Mig

COPA
6/7/20, 5:11 PM
#4

Hon skriker inte när man tar upp henne och rör på hennes ben. Och alla veterinärer nära henne har stängt. Vi har ringa som galningar

91Marran
6/7/20, 5:30 PM
#5

Kolla med veterinärer längre bort. Marsvin visar inte när de har ont, förutom när det har gått för långt. De är bytesdjur. Hon har säkert ont fast hon inte visar det. Tänk dig in i hennes situation. Jag har åkt fyra timmar med buss till en veterinär mitt i natten. Det gick bra. Så bara ring vidare.

Mvh
Mig

Lona
6/7/20, 6:11 PM
#6

Har ni någon distriktsveterinär i närheten? Det beror ju på var du bor men de finns över hela landet. Kolla inte bara på smådjursveterinärer, i ett riktigt kritiskt akut läge som det verkar vara med ditt marsvin så går det bra med vilken veterinär som helst. Det är förstås omöjligt att ställa en säker diagnos på nätet men om det är så illa som det verkar så bör ditt marsvin få somna in så fort som möjligt. Förutom smärtan så är det fruktansvärt stressande för ett bytesdjur att vara skadat/sjukt. Lider med er. ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Cireea
6/8/20, 4:26 PM
#7

Hur har det gått?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Melinda2002
6/26/20, 9:30 PM
#8

Updatera gärna hur det går ❤️

Upp till toppen
Annons: