Annons:
Etikettallmänt
Läst 419 ggr
MelissaLandin
7/8/20, 2:59 PM

Magproblem?

Mitt ena marsvin har väldigt stor mage, det är en hona. Jag har haft henne och den andra honan i tre månader och Mimmi, hon har väldigt stor mage, vad kan det bero på? Den andra, Zelda, är jätte liten och skiljer mycket i storlek med Mimmi, och har smal mage. Zelda är bara en vecka yngre än Mimmi :/

Annons:
Ljungåsen
7/8/20, 3:17 PM
#1

Om du har haft henne i tre månader och hon inte träffat någon hane under den tiden så lär hon inte vara dräktig i alla fall. Är hon tjock över hela sig? Eller är det bara magen? Kan du känna revbenen?

Cireea
7/8/20, 3:21 PM
#2

Ändrat rubriken till något med passande än bara "marsvin".


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

MelissaLandin
7/8/20, 6:39 PM
#3

Hon är bara tjock vid magen, ska jag visa bild? Hon är ett virvelmaravin så lite svårt att se också

MelissaLandin
7/8/20, 6:41 PM
#4

Jag kan känna revbenen men det är längre ner hon är tjockare

MelissaLandin
7/8/20, 6:44 PM
#5

Men kan det vara så att Zelda är en kille? Fast ibland sätter sig Mimmi över Zelda ( som en parning ) jag har sett på bilder att killarna har ett ”i” och tjejerna har ett ”y” eller ”v” men jag vet inte riktigt vad hon har för något

MelissaLandin
7/8/20, 6:47 PM
#6

Zelda: en vecka yngre och väger: 490 gram. Mimmi: en vecka äldre och väger: 733 gram

Annons:
Ljungåsen
7/8/20, 7:30 PM
#7

Det känns som en bra början att reda ut rätt kön på marsvinen. I länken nedan finns bilder och beskrivningar. http://www.pet-informed-veterinary-advice-online.com/sexing-guinea-pigs.html Även honor kan klättra på varandra, typiskt vid brunst, så det säger ingenting om vilket kön de har. Kan du känna revbenen så är hon inte väldigt överviktig i alla fall. Och viktskillnaden mellan de båda kan mycket väl bero på att de kommer bli olika stora som vuxna, så den i sig säger ingenting heller. Visa gärna en bild.

MelissaLandin
7/8/20, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8
MelissaLandin
7/8/20, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9
MelissaLandin
7/8/20, 7:57 PM
#10

Är det bara honor som har bröstvårtor? För Zelda har det och i så fall är hon ju inte en hane

MelissaLandin
7/8/20, 7:57 PM
#11

Är det bara honor som har bröstvårtor? För Zelda har det och i så fall är hon ju inte en hane

MelissaLandin
7/8/20, 7:57 PM
#12

Oj råkade skicka det två gånger :/

Ljungåsen
7/8/20, 8:04 PM
#13

Hanar har också bröstvårtor. Har du kollat länken i #7? Väldigt fina marsvin, och visst är Mimmi bra mycket större, men jag tycker inte hon har en konstig kroppsform. Lite rund kanske.

Annons:
MelissaLandin
7/8/20, 8:53 PM
#14

Men det är när man kollar på andra sidan, alltså ställer henne upp och kollar på själva magen som det sticker ut, som två bollar på varsin sida

Upp till toppen
Annons: