Annons:
Etiketterboendeinredning
Läst 340 ggr
AlvaU
7/30/20, 8:35 AM

Botten till egenbygge

Hej! Jag har tidigare byggt en bur ovanpå ett bord med hjälp av en Billy-hylla. Nu funderar jag på att bygga en undervåning till grisarna och för enkelhetens skull känner jag att det är lättast att sätta 4 st skivor som en rektangulär runt bordsbenen. Men hur gör jag botten lättast? Jag tänkte att botten kommer vara direkt mot golvet (ett golv som för övrigt är känsligt mot väta och vintertid har golvvärme). Men håller gummimattor helt tätt? Blir det fuktigt under? Borde jag ändå sätta in en skiva mellan golv och gummimatta/vaxduk för att vara på säkra sida? Eller borde jag tom sätta skiva som golv + höja upp botten så att den inte står direkt på golvet så att golvet luftas och golvvärmen inte blir direkt mot skivan? Hur skyddar jag golvet bäst om jag ska lägga en skiva mellan golv och burbotten, så att jag inte repar/skaver golvet? Jag hittade inte svar på dessa frågor när jag letade runt, så förhoppningsvis blir det inte upprepning :-)

Annons:
ts3k
8/5/20, 5:31 PM
#1

För golvets skull hade jag iaf satt en egen botten på buren, med åtminstone tassar som upphöjning kanske klossar. Kan inte vara nyttigt med något som ligger dikt an permanent speciellt om det är känsligt mot väta. :-)

AlvaU
9/21/20, 11:20 AM
#2

Tack för svar! Jag satte ben på limfogs-skivor :)

Upp till toppen
Annons: