Annons:
Etikettfoder
Läst 313 ggr
Randomel93
2020-08-06 23:53

Skalbaggar i kornkrossen!

Ska skopa upp kornkross ur min lufttäta låda men inser att skopan har en massa små svarta kryp i, dom ser typ ut att ha snabel, svårt att beskriva. Har någon varit med om liknande? Jag måste ha råkat lämna lite öppet någongång ellr kan sånt komma in i lufttäta lådor ändå? Behöver jag vara orolig för svinen, eller höet? Är så orolig att det är en invasion i lägenheten..

Annons:
Ljungåsen
2020-08-07 07:03
#1

Å fy, stackars dig, Vi har haft en skalbaggsinvasion i skafferiet, och det var inte det minsta roligt. Har ingen aning om varifrån de små krypen kom från början, men det krävde ett par urröjningar och slängande av massa mat innan vi blev av med dem. Jag hoppas dina skalbaggar har hållit sig i kornkrossen så det räcker att slänga den.

Lillyrod
2020-08-07 14:38
#2

De var säkert i kornkrossen redan när du köpte den. Oftast bär man med sig de här baggarna hem från affären. Jag fick med vetemjöl sist jag hade baggar. Jag såg sen i affären att det kröp bland mjölpåsarna men personalen var inte intresserade när jag upplyste dem om det tyvärr.

De kan ligga med som ägg så man ser dem inte förrän de kläcks och då kan det ju ha gått ett tag. 

Släng och gör rent där lådan har stått och be till skalbaggeguden att det inte är fler : )

Randomel93
2020-08-07 14:57
#3

Tack för svaren! Som tur är verkar det vara Vivlar, dom verkar inte så jobbiga att bli av med åtminstone :)

Upp till toppen
Annons: