OT- Vad gör du nu? (6)
Den andra tråden blev så lång med 252 svar… så nu kan vi skriva på den här i stället :)
Jag ska skicka ett mejl. Lyssnar på min syrra som spelar piano :p Och ändå är det jag som tar pianolektioner ^^'
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Jag sitter här vid datan och lyssnar på musik :)
Jag har just varit ute och klippt ner lite björkkvistar till grisarna - mums!
Hanna
tänkte duscha^^
Helena
Jag mublerar om på mitt rum :D Fast får nåt ställa tillbaka allt som det var innan igen för jag blir säkert inte nöjd :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 haha okej ;) du e typ alltså som jag brukar vara när jag möblerar om :)
Ska gå och äta pankisar xD
#7 - Shit vad jag är sugen på pankakor :O Kan du maila några?
Hanna
#8 Haha :p Tyvärr, alla är slut xD
har precis kommit hem från en låååååång dag.
Kollar på Desperate Housewives, fast inte just nu - paus. Har satt tillbaka Wilma i buren för hon tröttnade på tv:n ;P Ska å upp igen nu.
Hanna
hmm just nu kollar jag bara runt lite på datorn. ^^
Och överlevde som tur är tandläkaren tidigare i dag :P
#12 - Applåder till dig!
Själv har jag just ätit lite frukost. Ska hoppa in i duschen nu hade jag tänkt.
Hanna
packar ska till helsingborg
Jag ska också börja packa strax, ska till Örebro
Hanna
Jag ska städa billys bur och bada han och även klippa han litte

Jag förbereder mig inför kvällen då jag ska träffa min dejt :P
Jag äter och steker pankakor ^^ Som jag längtat efter det dom senaste dagarna ;P
Hanna
Ska äta choklad och kolla på film =) Tjuvstartar myskvällen xP
Jag ska fortsätta packa ut i husvagnen så åker vi när som helst :P
Hanna

#21 åååh vi har oxå husvagn :)
#22 - Nice ^^ Vi köpte vår nya för ett par veckor sedan så nu är det premiär camping som gäller.
Hanna

#23 vi har haft husvagn länge :) det e såå mysikt att höra regnet som faller på taket :)

#25 Usch så tråkigt :'(
R.I.P Fina gerbiler :(

#25 så tråkigt, dom var jätte söta i alla fall;)
Jag sitter och lysnar på 70:tals musik *L*

Övervakar en marsvinsförlossning som verkar gå käpprätt åt helvete………..
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Nu är jag hos min farmor och farfar i Växjö :) Har lånat hem lilla Sira som ska bo hos mig ett år.
#29 Nej!! =/
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
lysnar på musik än är grymt sugen på chips och dipp men inga affärer öppna bara för jag vill ha 

#30 Jag hoppas att ni ska trivas ihop :) Saknar henne redan :/
#29 :O Åh nej!
nu har jag gett grisarna gröt Rufus är överlycklig han bara älskar gröten *L*
Sitter och Fån ler :D Min kanin Baccaraz har blivit pappa för första gången!! Till 3 underbara små nakna bebisar :P
Tittar på världens mysigaste små pluttar <33 Gud så glad jag är över att jag har Cinnober och Dianthus nu :D

Planerar ev en resa till gbg :)

bloggade nyss igen. :)
Och gav marsvinen Äpple & Banan. ;) mums (för dom).

Sitter och hoppas på att Filippa ska börja föda snart. Det verkar som om det är på gång. Hon ligger under taket och kisar/blundar med ögonen och jag tror hela tiden att "nu är det dags" men ICKE! Helt plötsligt så får hon fart igen och skumpar runt ett varv i buren med Molly och ser inte alls ut som om hon ska föda när som helst. Idag har dock inte Molly fått vara under taket för Filippa, hon får nöja sig med att bo i hötussen.
# 29 hur går det för Lily-Anne?

**Jag har precis uppdaterat i hennes tråd så du kan läsa där.
**SMF 237 Sweet Dream's
Tittar på när min sambo spelar gta.. tv:n har varit upptagen sen spelet släpptes i tisdags ^^
jag sitter och letar hund mina föräldrar har änkligen gått med på att skaffa en effet ett besök av en helt underbar doberman *L* min lycka är total *L*L*L*L

Jag ska gå ut och plåcka lite gräs och maskros blad till svinen :)
sitter och funderar.
Ska nog göra en marsvinsblogg nu när grisarna har anlänt :D
Nu lyssnar jag till Dianthus och Cinnober
som flyttar runt kartong-husen i buren :p
Gud, som de röjer xD
pip pip pip hela tiden också ;)
De har verkligen bekantat sig med omgivningen nu :)

Jag har jätteont i mitt pekfinger :(

Sitter o försöker hålla mig vaken så jag kan kissa hundvalpen lite senare…inte så stor blåsa kan man säga. Tur att i fokus finnns, tiden går snabbt då!

Jag sitter och fixar med mina bloggar:D Har blivit massa fina nu:D

#50 Wow, de var inte särskilt gamla!
#51 1 dag gamla :D
jag sitter och letar hund nu *L*

#53 måste kännas underbart?^^
Vad för ras letar du efter? =)
gnäller på ida, tråkar och snorar i feberyran :P
Helena
#54 ja det gör det vi har vartit utan nu i 4 år så nu har dom änkligen gått med på att skaffa en . antingen en rotwieler eller doberman *L*

kikar runt lite men ska sooova nu *ZZZZZZZZZZ*
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
jag lyssnar på
Naaaw, ser på snuttarna som gör popcornskutt :D
De är så söta <33
pip pip, skrik skrik, flytt flytt, tjafs tjafs,
spring spring, snask snask :P
Jisses, vad de håller på… x)
64# NAUW :p
Jag dampar på min msn! *SKKKKRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!*
Jag har nyss ätit frukost här i husvagnen, var tvungen att kika på en grej på nätet och hamnade här *hoppsan*.
Idag ska vi till något slott i Örebro och kolla… Igår var vi på Gustavsviksbadet - det var inte så värst märkvärdigt tycker jag…. Kram på er alla iaf. :)
Hanna
jag letar hund än värkar aldrig få svar på mina mejl 

#67 ÅH! Vad letar du för hund? En shar-pei? Ser att du har en som visningsbild, åh. Den rasen har jag haft som favorit i.. snart 7 år :) Och har bara träffat 3 irl..
Jag sitter här och kollar lite trådar :)
#68 vi ska ha antingen doberman eller rotwieler
ne ingen shar-pai mamma gillar inte dom. men alla mina systrar har sådana *L* den ena har uppfödning av dom *L*

Dricker kaffe o har super tråkigt… Någon som vill hitta på något eller?

Tvingar i Sally gurka ;P
Njuter av att smågrisarna äntligen är lugna :P Vaknade klockan 6 i morse av att de hade bilrace i buren xD Jag var tvungen att ta upp Dianthus för att lugna ner pluttarna. Sen kunde jag inte somna om på en timme ^^'
Snorar, ska gå över till mamma strax :)
Helena

sitter här och gosar med nezza
Väntar otåligt på månadens marsvin-resultatet ;) Vill att nästa månads marsvin ska börja så att jag kan delta med två bilder på småttingarna =D
jag ska ut å så masa solrosfröer och paprika blir fint i sommar när man har egen skördat att ge till grisarna
Jag håller på med invänjning av Sira, Calypso och Bindi och sitter samtidigt vid datorn (och gör hk-arbete). De har fått bekanta sig med varandra i ett par timmar nu och för tillfället *kollar bak* ligger alla tre utspridda och jättetrötta. Förhoppningsvis kan Sira bo i buren ikväll och inatt. Måste städa först -.-'
Mvh Felicia

Längtar till den 14:e maj och 16:e maj :D
#78 Varför då? ;)
Mvh Felicia
78# varför? *nyfiken*;)
jag lider med min lillebror som fått en spik i foten. men han mår ganska bra ändå:) Har fått en coca cola;)
#79 #80 För att jag fyller år den dagen! och mitt marsvin (Naomi) den andra…;P
Just nu gör jag inget… sitter och väntar på att något ska hända…

´ligger och halvsover i sängen :)

Sitter här med huvudvärk och halsont ;/ Typiskt att man ska bli sjuk på helgen!
jag e lite små sur på att jag inte kan logga in på marsvinsspelet.com jag vill ju se mina grisar:)
#81 Haha, okej :)
Mvh Felicia
#86 Längtar inte du till de dagarna? XD

Sitter o väntar på att körslaget ska börja! :P Jag håller på Team Cans :)
Jag letar efter kontrollen till tv:n, jag vill inte så på hockey och nu är alla andra som faktiskt är intresserade utom syn/hörhåll så jag tänkte passa på och sappa över ;P
Surfar runt lite också och är tröött. Idag har vi "gjort" Örebro och gått runt halva stan… Gemensamt för Örebroare tycks vara att Lördag är supakväll - Alla pomenerar runt med fulla påsar från systembolaget.
Hanna
Är lycklig över att grisarna äntligen tystnat ^^' Gud, som de kurrat och tiggt. Allt för att man gav dem lite gräs och maskrosblad… ;/ De fortsatte tigga när allt var slut och pep ända tills jag sprang och hämtade persilja åt dem. :p Puh, äntligen är småttingarna mätta!
De lät som värsta falsksjungande luciakören ;D
nu sitter jag hos pojkvänen och ser på körslaget har precis ätit pankakor *mums*
#87 Självklart! Hur kan man inte göra det? :) *fniss*
#89 Låter ju trevligt värre ^^,
#90 haha :)
#91 Mums!
Mvh Felicia

Sitter här och funderar på varför Zobel inte är en godkänd färg :/
Molly är en zobel agouti (mamman är zobel agouti och pappan silver agouti)

Den 14:e ska jag till Liseberg :)
Och jag gör inget, pratar med Helena på msn ^^
stackars ida
Helena

Ja, jag är arg >:(
Jag gör inget
jag ska gå till sängs:)
oj, såhär tidigt? :O
Helena
jag ska se på film och mysa med pojkvänen
Pussar på pojkvänen :)

pratar med Helena i telefon :)
FNISS
Helena
Helena du får vel ringa mig också :P
suckar :( vet inte varför men är skit deppig.
Haha, jag är tråkig att prata med, Camilla^^
Helena

Snackar på MSN och väntar på att tiden ska gå så att jag kan gå och ge bebisen (bebisarna?) nattmålet så att jag äntligen kan få sova!
**SMF 237 Sweet Dream's
#105 det tror jag inte. har jag träffat dig i verkligheten så klarar jag nog ett telefonsamtal med ^^
Haha, men fråga Ida, jag är astråkig^^
Helena
nu driker jag kaffe å kollar på när pojkvänen blir klok på varför storbilds tv:en stämger av sig
ska snart äta frukost. :)
försöka väcka min kille men det är hopplöst.

Ska cykla ner och kolla på min lilla kusin Frida som spelar sin första 7 manna match idag.
Gör en läxa… -.- Triiist.

Precis vaknat och är sjuk :/ Men man måste göra sina sysslor iallafall innan man ska åka till skolan ikväll :/ Ska städa hos marsvinen o kaninen nu =)
Jag håller på och packar upp och tar in grejer från husvagnen. Skönt att vara hemma :) Grisarna har blivit väl uppassade av farmor och farfar och hade var sin stooor hög hö i burarna ^^
Hanna
valkommen hem Hanna:)
jag har ridit och e nöjd över att det gick så bra:)

Min telefon tycker att Helena är tråkig, men inte jag :)
Pratar med en polare på msn och lyssnar på musik :)
jag äter lasagne:)

Har precis gett grisarna gräs och tagit lite kort på dem så jag håller på att ladda in bilderna i datorn.
Ska snart ta och gå ut med hundarna och sen är det förhoppningsvis mat.
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag pratar med mängder av härliga människor på msn ^^ Kikar på uppdaterade bdb och ska snart äta rabarberpaj.
Hanna

Pratar med Hanna på msn ^^

väntar på att mamma ska komma hem å laga mat .. jag e jääätte hungrig :D
Gör på mitt bostadsarbete i hemkunskapen, vilket jag har gjort hela dagen. Det har varit jättesvårt att hålla sig borta från ifokus… :)
Mvh Felicia

#123 såklart;)
Jag har precis städat buren åt mina 2 marsvinstjejor så nu är dom väl nöjda när dom har fått massor färskt gräs;)
Jag sitter och grubblar på lite saker som jag inte vill skriva ut här ;) mohaha
Mvh Felicia

#125 Du vill låsa flumtråde xD
Terrar Helena ;D
man får inte låsa flumtråden :O
Helena
jag sitter och dreglar över hundar *L'
#126 Nä, men jag tycker den är onödig :)
Mvh Felicia

#129 Inte alls, nånstans måste jag och Helena få utlopp av våra flumidéer :)
Eh, jag gör inget typ ^^
Äter kvällsmat. "grillat" mm..
#130 Varför flumma där som alla kan läsa era skumflummiga saker, när ni samtidigt flumchattar på msn? ;)
Just sayin´… 
suckar och hoppas att jag klarat uppfödarprovet som jag precis skickade in.

Jag ska ducha snart, sedan ska jag träna på no läxa
Jag ska nog gå och lägga mig, mår inge vidare någonstans…
Ska rota igenom kylskåpet efter lite kvällsmat till grisarna först bara. Måste handla till dom imorgon…
Hanna
Asså, gud -.-' Så fort man kommer in i rummet ska de sätta igång och tigga x) Men nu har jag persiljan tillgänglig och nära, så jag kan tysta dem ;p
Skönt att ha lite marsvinspip här igen dock :) Föredrar hysteriskt tiggeripip än inget pip alls :p
#133 Åh, så spännande =)
Håller tummar och tassar här för dig ^^
Vet du när du kan tänkas få resultatet?
136# ja visst är de kul med marsvinen :D Längtar tills ja kan få träffa dem i sm i sommar :P
Tack. Jo jag vet inte men sista manus dag är imorgon till MM. så jag vet inte änu när ja får svar men hoppas på fort, jag är så nyfiken. Det kändes som jag kunde det mesta.
just nu har jag precis lagt in bilder på mina kaninbebisar :)
#137 Var det många frågor? ;)
Vilka mini-nakisar ;p
det var 8 frågor om avel,uppfödning och Genetik
5 frågor om sjukdomar
6 frågor om färger och raser.
12 frågor om registrering och utställnings regler.
Oj, 31 frågor alltså. :o
Jo, det var ju en del ;)

Sitter och funderar på om man skulle till vetrinären med henne eller inte.
Jag ska snart cykla till skolan, ska bara leta rätt på SO pärmen först…
Hanna
jag väntar samtal från en hund uppfödare
Just nu sitter jag och kollar runt på mif och tif. :)
Håller i Dinnosöt :) Han ligger och myser i min hand <3 ^^

Sitter och matar marsvinsbebisar med fortimell……….
**SMF 237 Sweet Dream's
tittar runt i trådar:)
146# är det stödmatning för att mamma borta eller bara lite extra gott?
#146 Äter de dåligt? :(

Sandra's 2 marsvinspojkar diar inte, dom fattar väl inte hur man gör, visst var det så sandra?
Jag… gör ingenting typ xP
#149 Oj, vad tråkigt =(
Sitter och Ler :) men ska snart duscha efter en lång dag med skola och resten av de lediga tiden bara tillägad med djuren och jobbet (jobbar med att hålla i kaninhoppningskurser för nybörjare)
jag har precis lysnat på en sur lilla syrra
Föröker förklara för min syrra att marsvin inte har ADHD bara för att de puttas när de ska dricka.
#153 xD haha :p
*knuff knuff knuff* Grisarna gillar visst att möblera om sin bur ^^' De har vänt på husen och flyttat dem över halva buren xP
Där fick man för att man inte hunnit köpa nya trähus xD Äh, de får nöja sig med sina kartonger så länge… men snart blir jag trött på att dem ska möblera om klockan fem på morgonen -.-'
Nu gnäller de lite över varandra, bråkar om höt ;)
nu sitter jag å knaprar vit kål *L*
Jag har precis fått tyst på syrran. skönt. pustar ut. ligger i sängen med en huvudverk som heter duga.
Jag ska i säng… Är alldeles trött i huvudet av pollenallergin och förkylningen, ont i halsen, näsan rinner och det killar i ögonen. Stackars mig, nu ska jag sova. Godnatt.
Hanna
stackars Hanna, Anna tänker på dig.
Naaw, grisarna stod nyss på två ben för persiljan <3
Älsk dem! <3 :D Såå sött ^^

#147, 148, 149
Den ena var jättesvag när han föddes och orkade konkurrera med syskonen och den andra tror att man kan dia under hakan…….
Tur iaf att två av dem fatar hur man ska göra och ökar bra i vikt:-)
Just nu sitter jag här och ska läsa genom inläggen sen sist sen ska jag lägga mig tidigt eftersom jag ska passa syrrans båda busbarn (som ligger och sover här på mitt rum) imorgon när syrran, mamma & pappa inte är hemma så det kommer förmodligen att bli en tidig, lång och intensiv men ack så underbar dag:-)
**SMF 237 Sweet Dream's
161# vad bra att dom blir tjockare;)

Ska äntligen på fotbollsträningen, vi ska ladda upp inför seriestarten imorgon=)
Ligger och vilar i sängen efter en hemsk dag i skolan. palla!
Asså seriöst jag hatar verkligen min matte lärare, hon har nått *piip* problem!
Det var typ så att vi har haft vikare i 3 veckor, han var skit bra. så lärde han oss att räkan ekvationer skit bra så jag fatta precis! o jag gjorde ett helt kapitel! och nu så när vår vanliga lärare e tbx lär hon oss på ett annat skit konstigt och klyddigt sett. och jag visade vad jag gjort på de sett som ja lärt mig på, så får jag göra om hela *piip* kapitlet fast alla svar var rätt men jag är tvungen att räkna ut de på de sättet hon gör. Fy vad arg jag är. *koker*
#164 - Usch :( Alla sätt är ju bra om dom resulterar i rätt svar…
Själv sitter jag med Wilma i knät, har bloggat lite. Men nu åker hon nog ner i buren. Hon kissade ner mig för en stund sedan så jag måste byta byxor ^^
Hanna

Har nyss varit med några kompisar, nu är jag bara trött. Ska ut och plocka lite gräs till marsvinen om en stund.
Grisarna har just fått kvällsmat :)
Eftersom att dom fick så otroligt mycket gräs och maskorosor tidigare så blev det inte så mycket grönt nu på kvällen. Men dom fick smaka på selleri för första gången här hos mig ^^
Och det verkar gå hem hos alla utom Greta *s* Stackarn, man kunder verkligen se hur hon rynkade på nosen och gjorde en äcklad grimars "Men, varför ger du mig sånt här?" *puppy eyes*
Jag har ett par skålar kligröt på svällning också som dom ska få innan jag kryper i säng strax :)
Hanna

chattar med camilla på msn.

Funderar på om man ska lägga sig och läsa eller inte ;/ men för att bli frisk och inte alltför trött imorgon, kanske det är bäst att göra det:P Men är ju inte trött! :P
Chattar med lollo på msn ;)

chattar med camilla & hanna på msn.
mår skit illa och behöver få i mig mat men orkar inte….
Förvånas av att grisarna inte tiggt eller bråkat
på typ tre timmar O.o
ligger i min säng med datorn på magen, jag känner mig uttröttad och orkar ingenting, vill bara sova hela livet.. 4 av marsvinen har fått flytta ut i stallet nu oj vad glada de blev över det :D Fler ska flytta senare men jag har några dräktiga och en i päls och sen skinnyna vill ja inte ha där ute. Massa gräs har de fått och rast hagen är förstorad. till 11 kompost galler.
#173 stall? =) Låter kul. Bilder…? 
#174 jag har inga bilder just nu men kan ta sen :) vi har ett häst stall men pappa har byggt en kanin/marsvinsbur. så Vi har både kaniner och marsvin där. Kaninerna bor där året runt och marsvin sommar halvåret :) Bara en kanin som går med marsvin sen går marsvinen för sig och kaniner för sig. Denna buren är rätt gammal så den är inte så ren och fin. Men mycket bra och praktisk. Den byggdes för att vi fick in en mord i vår gamla som inte var lika bra.
#175 - Oh, låter jättespännande ^^ Nu är du så illa tvången att visa bilder ;P
Hanna
hihi ah XD får väll Damma på den lite så den går att visa upp då XD de blir ju rätt dammigt. men spindelnäts fri är den för de är vi noga med.
Har precis avslutat min foto session(?) med marsvinen. :P
Så dom har fått leka fotomodeller i öhh natt… :P
Jag har just duschat och ska sätta igång å "jobba".
Idag har skolan en "solidaritetsdag" och då ska alla elever utföra små jobb åt folk (klippa gräsmattor, gå och handla, städa eller dyl.) och sedan ska varje elev tjäna ihop minst 150 kr under fem timmars jobb. Pengarna går sedan till en skolan i Tanzania. Själv ska jag göra ett röj i köket, städa ur kylskåpet och diska. Funderar också på att röja upp lite i vardagsrummet och bada Donken ^^ Fast det senaste får jag väl inga pengar för *S*
Hanna
Snart ska jag gå ner till tvättstugan och börja tvätta..
jag sitter i väntans tider, ska upp å handla sen ska jag städa en rabat
inte det roligaste då många katter på gården har den som toalätt 
Jag har just tvättat av ansiktet XD
Håller på och städar kylskåpet och häller ut massa gammalt.
Så hittade jag en flaska tabasko sås och började hälla ut den, men det gick så långsamt (sitter en sån där plast grej i öppningen för att det ska rinna långsamt och typ. bara droppa ut -.-') så jag började PETA med en sax för att få loss plastgrejen och den satt stenhårt så jag tog i lite till *s* Och *fjong* plastgrejen far iväg genom halva köket och landar på spisen och tabasko såsen skvätter upp i hela ansiktet på mig *haha* ;P
Nu ska jag fortsätta städa ^^
Hanna

Jag matar bebisar för ovanlighetens skull….. *hrm*
**SMF 237 Sweet Dream's
182# har jag inte alltid sagt att tobascosås är farligt;) ^^
#182 Ha ha ha :P
#184 - Det kanske du har XD Men jag lyssnar inte på det örat *s*
Nu har grisarna just fått lite hö och mängder med grönt från trädgården :) Det finns nästan lika mycket maskrosor i våra rabatter som det finns dit planterade blommor ;P Inte mig emot.
Hanna
Grisarna fick gräs för ett tag sen :) *tigg tigg tigg* Men det tog slut nu, så de får nöja sig med tomat ;D
*kurr pip kurr tugg pip spring skutt kurr* xD

Jag ska avlida snart….

Funderar på att leka med marsvinen, har nyss duschat. ;p
Duschade precis också. :p
úst nu skriver jag. Om en minut är jag död av tristess xp
Varit i skolan idag… Gjort massa jobbigt ^^,
Marsvinen har fått springa i hagen på balkongen i 1,5 timma ikväll, jätteskoj tyckte de :)
Mvh Felicia
kommit hem efter en lång men rätt skojjsig dag i malmö
Jag sk åka och storhandla med mamma sen ska jag stor städa rumet det behövs sen efter det ska jag kolla mer hundar *L*
jag ska städa marsvinsburen :P
Råttorna fick städat igår. :)
Jag ska sätta igång och pyssla med marsvinen, städa burar och flytta in tjejerna på översta planet tänkte jag och små killarna på mitten.
Hanna

inne på msn, dricker vatten… lyssnar på musik.
Har varit i skolan, ska iväg på aikido ganska snart.. ;)
Mvh Felicia
Äsch, vi har inga sopsäckar hemma -.-
Jag får ta och skjuta på burstädningen till ikväll eller imorgon. Grisarna är fixade iaf. så det går rätt snabbt sen när jag väl fått sopsäckarna. Just nu äter jag lite müsli och lyssnar på musik.
Hanna
Nu ska jag ut med grisarna i det härliga vårvädret ^^,
har typ fått värme slag mår skit kass. råkade somna i solen innan idag. Nu ska jag ducha sen ska ja på plåtning och sen sjunga gospel så kommer inte fören runt 21.10 tiden i natt
#201 - Värmeslag suger -.-'
Hanna
mår fortfarande dåligt, yr och mår illa. huvudverk och är skit varm
sitter nu i min säng och äter. och e skit trött, men måste ju ut och mata "stall grisarna", kaninerna, hästarna och katterna.
Nu ska jag sova och natta grisarna :) Sjunga vaggsånger, t.ex. "Sov du lilla marsvinsgris, snart är natten inne" - melodi fr. "Sov du lilla videung" :) hihi..
Mvh Felicia
jag sitter och har huvudvärk äkliga domningar i två fingrar har haft i 3 dar nu 
Hemma igen efter att ha träffat pappas pigga golden retriever flicka på 9 månader. :) Såg henne senast för tre månader sen, så det var ett tag sen ^^ Ska passa henne två dagar om tre veckor ;D Yay! Hon är jättemysig :)
Har precis varit ute och plockat gräs i mörkret :P det var spännande. ;)
Jag håller på å ladda upp lite grisbilder på bdb. Ska fixa lite mat strax.

Hanna
städar och tittar på en lycklig Billy har flyttat han och nu ser han sjg själv i spegen tror det är ett annat marsvin *L*

#205 Domningar kan ju bero på B-vitaminbrist.. något o kolla upp kanske? Bra är o äta B-vitamin tillskott om man misstänker att man har B-vitaminbrist, det gjorde jag när jag hade domningar i händer, fötter, armar - över hela kroppen me andra ord.. och nu e det bättre :)
#208 jättesöt bild. :)
#209 ingen bild på hur det ser ut nu? ;)
Själv sitter jag och funderar på om jag ska ta ut grisarna.
Och surar samtidigt på att jag inte får nåt svar från kvinnan/tjejen med duvtransporten som jag tänkt köpa.
Ett mail fick jag med svaret att jag kunde komma och titta på den. Sen har jag försökt och ringa henne, men kommer bara till telefonsvararen, så nu har jag pratat in ett meddelande också med mitt telefonnummer och så, men hon har inte ringt upp.. :(
Hoppas hon gör det, för jag behöver verkligen den där nedrans transporten :/

Jag ska snat åka med mamma och handla fredagsgodis ^^ *mums*
städar får ja ska konfirmeras imorgon.
#212 he he gulligt. :)
#214 - Lycka till!
Själv har jag just kommit från skolan, äter godis och dricker solhavre oboy <3 Nyttigt värre ;P
Om en timma ska jag med några kompisar och handla lite gott inför kvällen.
Grisarna blir kanske utan grönt uteifrån idag, har ingen ork att gå ut nu och senare kanske det inte hinns med. Stackarna får morötter och persilja istället ^^
Hanna

Jag försöker plugga, men det är inte så himla enkelt med en gapande Bengt. Uppmärksamhetsgalen? Oh ja!

Har precis kommit hem från ett kalas.. Har nu lyckats få huvudvärk och känner mig helt död;S
Har varit ute i solen med marsvinen 1,5 timma :) De var i hagen och betade i mängder ^^, Och vilade, ni kan inte ana hur söta de var.. <3
Underbart väder! :) +22 grader i skuggan och inte ett moln på himmelen, på ridningen ikväll ska vi rida långritt 1,5 h! :) Gissa om jag läntar ^^,
Mvh Felicia

Ska snart ut och plocka gräs åt marsvinen… ^^' Det kanske tystar dem… för nån timme ;/
Såå varmt :D
jag är hungrig^^

Har precis ätit middag och innan dess var jag ute och plockade "grönsakslådan" full med stora fina maskrosor som grisarna ska få sen ikväll.
Just nu sitter jag och pratar på MSN.
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag ska iväg till en kompis nu, grilla och se på film :P
Grisarna får lite lugn och ro ikväll med andra ord ^^
Hanna
är mätt nuxD
Åååh, matdags :D

Skäller på en olydig spyfluga. Jag sa åt den att den skulle ligga, men neeeeeej då. Den ska inte alls lyda mig -.-' Så jag straffade den med döden :)
jag väntar på att vi ska sätta påfilmen och äta fredagsmys^^

Här var det 25+ i skuggan idag.. kan inte gissa vad det var i solen, men de var STEKHETT ! :P
Försökte sätta grisarna på golvet för ett tag sen. :/ De rörde sig inte en centimeter. :p Antar att de måste vänja sig först ^^

Har precis satt in Aztrid, Eve och bebisarna i buren ien, de har varit ute och lekt på golvet.
Vilket springande, hoppande och pipande det var på bebisarna:-D
**SMF 237 Sweet Dream's

Funderar på om man ska lägga sig.. Mår verkligen dåligt just nu, så vill bara somna så att helgen snart är över!
Men samtidigt är det oehört svårt att somna när man har ångest :(
fortfarande domningar i fingarna pappa sa till mig att gå till läkaren på måndag då va har carpal tunnel syndrom i släkten pappa 3 systrar och en syster dottar har opererat sig för det. men nu ska jag sova å hoppas inte att jag får huvudvärk natt igen jobbigt att vakna 4 å ta tableter då.
nu sitter jag och samlar mod ska ringa en hund uppfödare 
#235 - Lycka till :P
Själv har man tillbringat ett par timmar idag ute i hammocken med en bok *mmm* Men det kanske inte var så smart att lägga sig i direkt sol, jag tycker mig ana röda nyanser på mina axlar och bröst ;P Har just ätit mat och ska sätta mig med pappa och räkna matte -.-' Jag fattar 0 av det vi sysslar med just nu…
Hanna
Mindes just att jag har en svenskaläxa. *s* Bäst att göra den innan jag glömmer. :/

Har precis varit och köpt spån och hö så nu måste jag göra rent i burarna -.-
i orgon åker jag å kollar på en vove antingen Fillur eller Joker vi får se *L*
Jag har varit ute 2h med marsvinen och solat, de har ätit :) Ska snart göra mat (tacos) för mamma, pappa, mormor å morfar är borta ikväll så jag, lillebror och marsvinen är ensamma hemma ^^,
Mvh Felicia

240# när mamsen å pappsen e borta passar man på va ? ;P ^^
#241 Självklart ^^, Tror jag ska kolla på Morden i Midsomer ikväll, såg ett avsnitt igår men det kan aldrig bli för mycket mord :) (tolka det rätt nu - jag menar verkligen inte att jag gillar mord i verkligheten *ler*)
Mvh Felicia

#242 usch kollar du på sånt ? :O jag skulle pissa på mig … jag kan inte titta på sånna filmer ;P jag e för lätt skrämd :D
#243 - Precis och sen ser man mördare bakom varje dörr och vågar knappt sätta ner fötterna på golvet på morgonen - för det kan ju ligga någon under sängen med en kniv eller pistol ;P
Nä, jag är också för mesig för sånt.
Hanna

#244 preciis asså när jag tittar på typ sånna filmer som beck och sånt då sitter jag ju i soffan men jag vägrar röra mig jag sätter ALDRIG ner fötterna då :D .. jag e heeeeeeelt livrädd
#243-#245 Haha… :) Det är asbra ju! Wallander och Morden i Midsomer är det bästa som finns att se på tv <3 I filmväg.
Mvh Felicia

Sitter och är lycklig för att Team Cans vann körslaget ^^ Jag skrek (som vanligt när ngn jag hejar på vinner) så halsen värkte.

#247 Äsch, Brolle skulle ju ha vunnit:P
Men det spelar inte så stor roll, båda var grymt duktiga^^

#244 Haha, jag känner igen mig i detdär.. blir oxå väldigt lätt rädd. Men det konstiga med mig e att jag gillar fara och att bli rädd. Då är det spänning och det älskar jag ^^

#248 Nee, Brolle e lite för mycket för min del, och hans kör är en kvalite under Team Cans.. Så Team Cans var en självklar vinnare för mig ända från början. Han och hans kör totalknäcker :)
#250 - Yay, hejade också på Team Cans ^^ Brolle har varit ganska svag hela tävlingen tycker jag… Han väljer så konstiga låtar - bleka på något vis.
Fast egentligen är jag helt emot Körslaget, jag tycker att det är ett oerhört utdraget och ganska trist program - för så väldans kul är det ju inte att sitta och titta på massa körer som kör en låt var -.-' Gry med sin klädsmak är betydligt mer intressant ;P Hon har inte haft en enda snygg klänning under hela programmets gång, alla har varit uppuffade och konstiga skärningar på. Varför inte köra på tajt när man har en snygg kropp, då finns det ju inget att dölja (vilket hon visade idag då *asg*).
Hanna
Han med blått hår i team Brolle.. mm, ge mig hans hår! ^^
Helena
Jag har precis städat undan en massa i mitt rum
Helena
#252 - Ja, han verkar härlig - diggar håret ;P Och sen är det ju så häftigt med killar som spelar orgel ^^
Hanna

Är precis klar med städning av marsvinsburar och marsvinsrum *skönt*:-D
Nu ska jag gå och duscha och sen ska grisarna få mat.
**SMF 237 Sweet Dream's
jag sitter här i filt och ska gå upp och klä på mig sitter fortfarande i pjamas^^ sen ska jag gå bort till söta kattungar tror jag:)

Sitter här o lyssnar på musik..

sitter här och funderar på om jag ska ta och göra en kladdkaka ^^
Har gett mat åt pipisarna x)
sTormviskaren här e det minst lika varmt! men snygg solbränna får man ju;)
jag laga mat mat *L*