Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1253 ggr
M.L
0

transportera marsvin

ska åka iväg på semester och marsvien ska med. Kan man ha 2 marsvin i en transport bur som är gjord för katt ?

Ellensmarsvin
1

Så gör jag, det fungerar utmärkt. Om du har och får plats med en "mys påse/säck" som de är vana vid så brukar marsvinen uppskatta det.

Fridaaaa
0

Ja det går bra :)
Men man ska inte ha för stor transport, då blir det inte lika säkert 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eulwen
0

Beror på hur lång resan är och hur bra de kommer överens. Är det trångt och de blir stressade kan de i ren frustration ryka ihop. Så är resan lång skulle jag hellre ta dem i varsin bur.

[rumelle]
0

Jag har precis skaffat separata transportburar till mina marsvin. De har tidigare inte hållit sams under resa. De har klättrat på och försökt gömma sig under varandra trots att de haft gott om hö att gömma sig i.

Du får helt enkelt prova och se hur det går. :)

_Charlie
0

Det sägs att marsvin som går galant ihop i vanliga fall, kan bli så stressade i en gemensam transport att de ryker ihop.

När jag åker till veterinären med ett marsvin tar jag alltid med burkompisen i samma kattransport, hittills har ingen rykt ihop, utan snarare har det verkat lugnande för båda.

Eulwen
0

Jag har haft båda erfarenheterna, vissa funkar under transport, andra inte. Bara att testa och se.

Glömmer nog aldrig när en katt-transport började hoppa och skrika på en utställning, en utställare hade stoppat två djur i samma bur och framåt lunch ruttnade de och rök ihop.

m4rkus93
0

Vart ifrån går resa till vårt och hur länge? Jag tänker på en sån resa man typ är iväg 1 vecka eller så? Är det så skulle jag rekommendera att försöka få någon att passa dom nån kompis? Eller så brukar djuraffären faktiskt ha passning

M.L
0

Har ju aldrig rest med marsvin . men får testa och släpa in dom i transportburen en stund och se hur dom reagerar.

ska va borta ca 5 v därför får dom åka med.

m4rkus93
0

5 veckor tycker inte jag är så snällt då skulle jag nog låtit någon annan ta hand om dom

Eulwen
4

Alltså, jag förutsätter att marsvinen ska vara i transportburen under TRANSPORTEN som TS skriver, imte sitta i den hela semestern. Väntar en schysst bur när man kommer fram ser jag inte alls något problem med att ta med dem? Ska man t.ex ut på landet är det väl rena paradiset för ett par grisar att få följa med. :-)

M.L
3

Nu är vi framme resan gick bra för marsvinen. och jag tyckte det va bättre och ta med dom efter som vi ska va borta 5 v hos mina föräldrar . än att låta någon komma hem till oss och mata dom efter som ingen kunde ha dom hemma hos sig . Och vi har med deras vanliga bur .