Får jag presentera...
Jag får väl lov att följa traditionen och presentera 3 alldeles precis nyss nyinflyttade grisar. :)
Förra veckan började de sin resa från Norrland, ner till Eskilstuna där de spenderat helgen under SM, och vidare ner till Blekinge där jag idag hämtade upp dom. En resa på 135 mil har de gjort, det är inte klokt vad långt det är!
Överst på bilden ser vi "Juliannas" Filur, rex black/white.
I mitten ser vi Redets Martina, rex cream/white.
Och underst Arcticas Android, rex creamagouti/cream.
2011 fastnade jag för Android, och försökte förgäves få henne ner hit, men lyckades inte. Senare dök hon upp hos Juliannas och det var inte utan en uns svartsjuka jag gratulerade henne till nytillskottet. För ett tag sedan, som en blixt från klar himmel, fanns möjligheten där att få hem henne, äntligen. Givetvis tog jag den. Och nu är hon här. Jag ber om ursäkt till henne då bilderna på henne inte blev så smickrande, men det var en raketfotografering precis när vi kom hem, och hon var så stressad och inte sugen på detta att hon fick lov att avsluta snabbt.
Martina bär förhoppningsvis fina bebbar efter Rospiggens Are. Det återstår att se om några veckor.
Filur är bara bebis än, men det finns fina planer för honom när han blir större.
Dessa 3 finingar ska hjälpa mig framåt i magpierexdrömmen, och tack vare dom har jag nu tillräckligt mycket blandat blod att kunna hålla aveln flytande självständigt under en lång tid.
Stort tack till A på Juliannas för att jag fick köpa dessa godingar.
Och stort tack till C på Divinitys för att de fick lifta med dig mellan Eskilstuna och Blekinge.
Välkomna hem rextrio! 😃
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Gud vad söt Arcticas Android är!
Varsågod & ett stort LYCKA TILL med allt! 🙂
Åh, vilka vackra små fluffisar! :D
Yey, äntligen! :-)
Vilka skönheter alla tre! Grattis :)
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
grattis! vad roligt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Härligt _Charlie!
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
En riktigt lång resa de haft! Grattis till de fina rexarna! :D
Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com
#9 Vad tjusig hon var där! Hon kände sig inte riktigt bekväm med att posera idag, kanske kan jag få till finare bilder när hon gjort sig hemmastadd. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.