Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 751 ggr
anzzen
0

Dia!?

Jag ha precis fått en liten marsvinsunge, hon är runt 7 veckor nu,

Jag har också två äldre honor, en som är 2 år och en som är 1

Problemet är att minj unge har börjat dia på den 2:åringen. Så det blir aldels kladdigt, Och det gör ju säkert ont. Hur ska jag göra för att hon ksa sluta?

Emmipigs
0

sära på dom d e  typ den ända lösningen:(

ps om du undrar varför jag låter så rak på sak så orkar jagionte skriva en massa altenati óch jag föder upp marsvin så jag tycker att d e den bästa lösningen.

Chippers
0

Men ungen kan ju inte bo själv, inget annat marsvin heller.. så sära går ju inte. Tror nog honan säger till om det blir jobbigt för henne.. och jag tror ungen slutar dia snart.

Nicolina
0

Vart kommer ungen ifrån? Är det så att det tagits från mamma och syskon för tidigt så att det nu söker närhet fast på kanske lite fel vis!? Jag tror iaf att eftersom att de är så ung så växer det säkert bort eller så kommer din äldre hona säga ifrån när hon tycker att det räcker. Eller om den äldre honan har haft ungar så kanske hon tar denna lilla under "sina vingars beskydd"!?

Låt iaf de vara ihop ett par dagar till och se vad som händer!

Annna
0

Är du säker på att 2-åringen har mjölk?! Skulle vara väldigt märkligt om den hade det.

Låter väldigt märkligt att en 7v, skulle börja dia en främmande hona. Då hon förmodligen vants av vid 4v av sin riktiga mamma.

Men är det sant som du skriver, så hade jag inte brytt mig. Låt de bara vra, tycker 2-åringen att det är jobbigt så säger hon till.

#1 Du verkar inte vara så specielt kunnig om marsvin, med tanke på ditt tips.