Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 702 ggr
linneakangaas
0

Hur ofta byta fleece?

Har lagt in ett fleece lager nu i buren, för att jag tänkte prova på lite.😃 Luktar ganska mycket när de kissat och det går ju liksom inte att ta bort. Vad ska man göra åt saken? Tänker inte byta varje dag för vi har bara 2 filtar och en använder jag nu, men vi ska köpa när jag har ny bur! Klarar de sig upp 5-7 dagar? :)

linneakangaas
0

Dom äter filten förresten! :o

Marsvinsmamman
0

När jag har fleece hos mina så är det tre dagar som max innan jag måste byta. Helst redan efter två dagar. Jag tycker det luktar illa så fort med fleece. Men det är säkert olika beroende på vilka marsvin man har och vilken bur man har.

linneakangaas
0

#2 Min bur är liten. Men jag tog lite kompostgaller o gjorde så att den blev 143x90 så länge. Då får dom hoppa över fram och tillbaka hur dom vill. Just nu stannar dom kvar i buren med fleecen. :P

[ladyba]
0

När jag hade fleece köpte jag en hörntoalätt till marsvin för dem som jag bytte varje,varannan dag.(dem är potttränade) Sedan så sopade jag upp om något bajs hade kommit på filten varje dag.. väldigt smart med hörntoa då stinker inte filten när dom kissar på den, eftersom dom kissar i toan istället 😉

linneakangaas
0

#4 Mina är honor så deras kiss stänker ju överallt. :P

[ladyba]
0

#4 mina är också honor 🙂 Vad menar du med stänker?

linneakangaas
0

#6 När ett marsvin går bakom ett annat stänker den kiss på den, då hinner den andra gå undan så kommer det nån annan stanns i buren.😐😃

[ladyba]
0

#6 hehe så gör min lillegris också fast inte dom andra hehe 😉 

Det jag mena var när dom verkligen KISSAR, för då kissar dom hehe ^^ När dom stänker är det ju inte lika farligt 😃

Och jag skulle nog bytit filt efter 5 dagar när man har så dom kissar och bajsar i toa.

Fridaaaa
0

Varje dag hade jag fått byta. 5-7 dagar låter för länge art vänta med att byta. Max2-4 dagar anser jag. Så jag har det bara ibland till blixten och Lotus

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linneakangaas
1

Tack för era svar! Jag tror jag byter efter 3-5 dagar för att dom har en till del som dom kan springa på utan fleece. :)