Marsvintoalett
// Thezz [[Skriver allra mest på Marsvin.ifokus, halkar ibland in på annat]] 
Jag har mina grisar i en hage på golvet, med fleeceunderlag och typ som en kattlåda med spån som de använder som toalett. Visst händer det att de gör sina behov på annat håll, men för det mesta går de faktiskt till lådan. :)
Mina går inte på toa så jag har hö i en sådan till ett par marsvin hehe 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har använt toa ända från första början. Funkade jättebra. Vi hade ett specialspån som vi köpte på zoo såg ut som kattpellets. Kan rekommendera varmt. Mkt mindre att städa, buren luktar bättre.
Har aldrig haft ett marsvin som gått på låda haha :( har dock en sån där till min ena kanin ^^
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#4 Samma här 😛
hade en sådan till ninen när han fanns här🙂. Har aldrig haft ett marsvin som går på toa i en sådan toa🙂
En sån där har jag! dom är superbra till fleece! mina är ju potttränade så dom fattar att dom ska kissa och bajsa där 😉
Jag hade det ett litet tag men mina grisar var inte det minsta intresserade. Försökte träna dom men utan resultat.
Men har två kaniner som har toa med kattsand i. Dom behövde jag inte träna. Det blir lite bajspluttar utanför men inte mycket. Bajslådan är nu den ena kaninens favorit plats :)
#8 Vad för kattsand? För kattsand är inte bra för kaniner.
Då får man ha t.ex toa-lätt, men det som är sand är inte bra 😉
Har en sådan toalett till mina grisar, men dom gillar att släppa sitt lite var stans :) Dom är fortfarande hyffsat små så jag hoppas att kanske med tiden så börjar dom använda den. Brukar lägga lite korvar och kiss i den så dom ska känna lukten. Men nu plockar jag bort alla korvar och kiss morgon och kväll så det är rent och fint endå.
Har haft en sådan till mina grisar men ingen av de verkade intresserade av att gå och bajsa i den. Dock tyckte Alice att den funkade bra som säng :)