KÖPA större bur?
Jag undrar om det finns stora burar att köpa, inte bygga?
Alltså större än 1x0.5 m. (Tror det är måtten, tror ni förstår vilka mått jag menar.)
För jag ska få två marsvin, men jag vet att det räcker enligt direktioner, men tror ändå det är bäst om de får större plats :(
Jag får inte bygga en själv.
Jag bor i skogen i Borlänge men kan ta mig till de flesta ställena.
// Thezz [[Skriver allra mest på Marsvin.ifokus, halkar ibland in på annat]] 
Ja det finns flertalet stora burar att köpa
Mina burar är:
120x60
140x60
150x60
Har även 120x50 som reserv.
Finns lite större till, kolla in teddytassen bland annat ser du 🙂
Säljs i regel som kaninburar men det är ju saksamma 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför får du inte bygga en själv? Är inte marsvinsburar ett av det enklaste att fixa, typ en bokhylla och lägga den ner och sen är man klar? 😃

Mvh Stephanie 

Tack så jättemycket! Vart kan man hitta teddytassen? Är på hemsidan nu men vart finns affärer?
Den här blir det nog =D
http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/inomhus/kaninbur-easy-160cm-18.html
Måste bara mäta bordet den ska stå på först, och samla lite pluring :)
#3 Affären finns i Skåne har jag för mig 🙂
HM ojdå, men man kan väl beställa på internet kanske.
Vet du nåt bra bord från typ IKEA eller liknande där en bur får plats? :p Helst ett väldigt högt bord så de kan se fönstret.
#5 har för mig att de var i Göteborgstrackten..
Jag köpte en jätte fin kaninhona där ifrån för ett par år sedan. Hon var hur go som helst. Och det låg i Gbg-trakten som Texel skriver.
#7 Ok jag som minns fel då 🙂
Det finns också hörn burar som är 1x1 m i hörnet och sen tror jag 0,6 i sidorna ;) har en sådan själv som jag ska sälja, men du bor nog inte nära Jönköping..
#4 Den buren har jag nyligen köpt :) Kan rekommendera då det funkar jättebra och mina tjejer trivs super… Dessutom enkelt att ta ut och skölja och skura ren.
Det stämmer att butiken ligger i Göteborgsområdet, Kungälv, Nol närmre bestämt. Det går att skicka efter från hela landet- dock blir det mycket dyrare ca 2200:- ngt, gentemot 1500:- som jag betalade när frakten var inom Göteborgområdet…
Vet att många djurbutiker säljer en annan variant med mått 150 * 70 tror jag. Den kan du säkert hitta i en välsorterad djurbutik nära dig. Priset tror jag ligger på ca 1000 lappen. Dock måste jag säga att jag tycker buren från teddytassen är mkt bättre och betydligt rymligare då den inte är lika "vinklad" (botten och sidorna, svårt att förklara)…
Lycka till!
Nu har jag beställt denna http://www.teddytassen.se/webbshop/marsvin/marsvinsburar/inomhus/marsvinsbur-easy-160-cm-395.html 😃
Fick av pappsen som artonårspresent, hihi!
Och av mor får man själva djuren :)
#12 Åh vilken lyx! hihi 🙂
#13 Jaaa🙂 man har det "för bra", vi är ju extremt rika och har det bättre än 80 % av jordens befolkning osv. Tacksam till Gud för att jag har det så bra, vi har det så bra att vi har tid med psykproblem här i nord/västvärlden. xD Men nu får jag ingen egen present av pappsen xD HIHI bara åt djuren ❤️