Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1304 ggr
pinku
1

Mina små misstag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags för mig att komma ut ur garderoben och bekänna. Jag har haft en tjuvparning här 😞

Det var så otroligt klantigt och pinsamt så jag har skämts för att berätta. Men jag måste ta tag i det, försöka sälja ungarna och bara lägga det i ryggsäcken av erfarenheter och misstag. Det kunde ha gått så enormt mycket värre, jag har haft tur ändå. Jag har även haft så himla svårt att bestämma mig, ska jag spara nån, eller båda, eller ingen..?

Nu behöver jag iallafall hjälp med färger. Och ett pris för världens klantigaste djurägare.

Zeta är först ut. Hon är väldigt lik sin mamma, fast med päls. Hennes mamma är reggad som Black/cream, men det tar emot att kalla Zeta svart, hon är ju liksom mer… grådaskig. Hon har svarta ögon hon fick såna där hemska foto-ögon på bilden.

pinku
1

Och en till på Zeta

pinku
2

Så tar vi Delta, som jag antar att man kan kalla black/golden, eller..?

Det känns inte rätt att kalla henne harlequin…

pinku
1

Delta uppifrån

pinku
0

Ja, för att förtydliga så är mamman skinny och pappan magpie. Jag funderade för ett bra tag sen över magpie-skinnys, men övergav den tanken ganska snabbt. Verkar som om grisarna inte gjorde det… 😟

Så om någon vill hjälpa den här idioten med färgerna som blir jag väldigt glad!

[ladyba]
0

Å gud är kär i zeta!! 😍

[mina blommor MiloochMalte]
3

alla gör vi misstag och lär oss av de jag gör misstag med så du är inte ensam. De var söta barn som de har gjort

Arinah
0

Ja, du har fått väldigt söta lakelands:-) Delta ser ut att ha teckningsvarianten black harlequin, och Zeta kan nog vara zobelfärgad med lite cream. Misstag händer även hemma hos oss, och magpies är äventyrslystna. 😃

idipidi
0

Funderade väl på vad du hade för lakelands till salu. :) Golden ser det inte ut att vara, så då måste det vara cream. Vad är det för färg på skinny-föräldern?

godisgrisen
0

Ha ha antar att jag kan titulera mig som farmor till de söta misstagen.😃

Undrar om inte Zeta rent av är choklad. Elrond är chokladbärare eftersom hans mamma är min chocolate magpie Safari. I så fall om man är på ett generöst humör kam man nog säga att du fått två harlequin lakelands en black och en chcolate. Söta!

pinku
0

Mamman är reggad som black/cream, men jag tycker inte hon ser riktigt svart ut om man jämför med andra skinnys, men det är svårt tycker jag. Ska lägga in en bild när jag kommer hem sen. Ja, godisgrisen, du är farmor till småttingarna :) men det var tur ändå att det blev Fi som blev mamman, hon var det minst sämsta alternativet. Jag är tex glad att det inte blev Eowyn :O Jag funderade faktiskt på att regga dem, nu när de faktiskt ändå är en ras.

Mirinda
2

Errare humanum est = Att fela är mänskligt.

Är misstagen så söta som dina bebisar, så måste jag ändå få gratulera.

Delta är så fint tecknad. Kelgrisar är ju de flesta marsvin som blivit tama nog. Det kan inte bli svårt att få dina fina flickor sålda till någon som fastnar för dem och inte bryr sig så mycket om vilken ras och färg de har.

Det är alltid lika skönt när en av er seriösa uppfödare vågar berätta om att ni gjort misstag, ni med. Det får oss andra att känna oss mindre dumma när vi klantat till det. Tack Pinku!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

juliino
0

Även fast det var ett misstag så blev det riktigt härliga ungar! Är det Fiona som är halvsyster till min nakenfis Benjamin som är mamma till dessa? 

Jätte söta är dom! 😍

pinku
0

Haha, ja, jag önskar alla mina misstag i livet var såhär söta 😍

Precis, det är Fiona som är mamma. Det roliga är att jag gärna ville avla på henne, men jag fick liksom inte bukt med mina avelsplaner och allting, så när hennes ettårsdag kom och gick i februari så tänkte jag bara att jag struntar i det, hon får vara nucka hela livet. Men jag antar att hon inte höll med om de planerna 😂 bara en eller två veckor senare hände "incidenten".

Lägger in en bild där man kan se hur hon ser ut. Notera att både hon och Zeta är bleka i färgen om man jämför med Delta

pinku
0

Och om ni noterar en liten rumpa i högra hörnet så är det ytterligare en liten tjej som föddes som tyvärr fick avlivas en vecka gammal pga missbildningar. Det var så himla tragiskt. Måste lägga in en bild på henne också den lilla raringen. Grovt feltecknad magpie kan man kanske kalla henne.