Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 705 ggr
Thea-Cazzy
0

Tips!!

Ville bara tipsa om en liten sak jag gjorde idag ;)

Jag tog havregryn och blandade ut med lite vatten, och blandade det till en liten smet. Sen tog jag en lite bit morot och hackade. Sen blandade jag i morötterna i smeten och blandade. Och sen formade jag degen till 2 små bollar. Resultatet blev väl omtyckta morotsbullar ^^ Cazzy och Thea åt upp alltihop ;P

Prova gärna! Nästa gång tänker jag prova med äpple Glad

Fiona
0

låter kladdigt men got ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

Trevligt :) Jag brukar göra gröt-mojs ^^ Lite havregryn, linfrön, vatten och gurka/ morot ibland toppar jag med tre fyra solrosfrön ^^ Funderar på om det går att göra något åt det hållet du gjort, rulla bollar och sedan sätta in det i ugnen? Då blir det ju lite knaprigt och gott också, om det funkar vill säga ;P

Hanna 

Thea-Cazzy
0

#1 Jo… Kladdigt är det ^^

#2 Jag hitade detta receptet i en tidning:

Du Behöver: 1 dl havre, 1 dl musli (naturell eller med nötter i), en banan, ett halvt äpple, en morot, ½ dl vatten (ev. mer, det märker man)

Värm upp ugnen på ca 175 grader.

Mosa bananen ordentligt. Riv sedan det halva äpplet och moroten på ett rivjärn, på den sidan där man brukar riva morötter. blanda alltsammans till en röra. Blanda havren och muslin i en egen skål, och häll sedan över frukt/grönsaksröran och rör om. Häll allt i en sockerkaks form och stoppa in i ugnen.

Det tar ungefär 15 till 20 minuter för kakan att bli fast i formen. Känn efter med en gaffel och se till att kakan inte bränns vid.

Serveras när den har svalnat med rivna nötter och morötter på.

Jag provade, och gav till min kanin, som bara vände rumpan till! Fast marsvinen kanske gillar det ;)

Abico
0

#3 - Det låter gott :) Jag kanske ska göra det till mig själv? ;P Jag blir änna sugen på sockerkaka nu… Får rusa ner till Willys och shoppa lite smör tror jag ^^ Sen kan jag baka.

Jag glömde skriva i #2 att jag har kornkross i också ^^

Hanna 

Thea-Cazzy
0

#4 Jag smakade faktiskt, det var sådär gott XD

AmandaF
0

Jag kan tänka mig att marsvinen gillar det :)

Thea-Cazzy
0

Jag tänkte prova på marsvinen nån gång ;)