Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 814 ggr
Sanni
0

Sov gott min Kinkku

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finaste, sötaste och världens bästa skinka har lämnat oss idag. Kooka rymde för ett tag sedan till andra buren som ledde till att Kinkku hoppade ut från bokhyllan som står opp från marken. Han stötte sin fot och haltade lite. Dum som jag var förde jag inte honom genast till veterinären. Han var sitt vanliga jag och inte kunde jag tänka att det skulle vara så illa. Foten blev dock inte bättre och idag besökte vi den närmaste veterinären som konstaterade att vi kan prova söka oss till en marsvinskunnig veterinär som har röntgen, men att det troligtvis inte kommer att hjälpa då hon redan kände där att allt inte satt rätt och en operation skulle troligtvis behövats göra genast då han föll från buren. Vi bestämde oss att han fick somna in där. Dumma jag. Dumma, dumma jag. Och dumma Kooka. Jag saknar Kinkku så otroligt mycket. Han var ett perfekt marsvin. Alltid framme, älskade att busa på golvet, älskade mat, gillade att mysa i famnen, slickade alltid alla. Han var min egna speciella skinka, sitt egna pigga jag enda till slutet. Men vad är ett liv till någon som älskar att busa om man inte kan gå ordentligt? Sov sött Almond's Kinuski-Pähkinä 20.4.2011-19.7.2013

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Svarttusch
0

Kram, vad tråkigt :( Men anklaga inte dig själv, du kunde ju omöjligt veta.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Fridaaaa
0

Vila i frid.
Håller med #1, klandra inte dig själv!

🌺

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linneakangaas
0

Vila i frid söta skinka!❤️

Tisslibiie
0

Sov gott sötgrisen!

Enjoy life and live the adventure!

emmaaslund
0

Nej vad tråkigt! 😕 Jag beklagar verkligen. 
Det är så väldigt svårt att veta ibland, vad som behövs och när det behövs - oavsett vad det gäller i livet. Skickar en styrkekram & tankar till dig.

Vila i frid, Kinkku.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

pinku
0

Åh nej, vad sorgligt! Jag har följt flera trådar med den lilla skinkan…

Vila i frid Kinkku! ❤️

(och inte klandra dig själv Sanni, absolut inte ditt fel)

[erikam]
0

Åh, vackra Kinkku. Sov gott fina gris och en hel bunt med kramar till matte.

Onyxia
0

Men nej :( Vad himla tragiskt. Beklagar verkligen.

Vila i frid finaste fotomodellen ❤️

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Juliannas marsvin
0

Åh verkligen jättetråkigt! Kramis ❤️

Lilje
0

Men nej.. fina Kinkku. Vad ledsamt att höra. Skickar stora tröstkramar! Du gjorde det bästa för honom Sanni.

Vila i frid ❤️

Sanni
0

Tack alla ❤️ Det är så himla tomt utan honom. Jag som hade väntat på flera perfekta år till tillsammans med honom. Det här kom helt för snabbt och oväntat…

Kille saknar också sin kompis.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Mirinda
0

Så ledsen för din skull, Sanni. Vet ju att Kinkku var mycket älskad.

När man följer ett så vackert marsvin i de trådar, där du visat dina fantastiskt fina foton, känner man sig lite bekant med marsvinet. Fånigt kanske, men även jag kommer att sakna "lilla skinkan".

Tröstekram till dig Sanni

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

FeliciaS
0

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen.

Har själv förlorat två marsvin inom loppet av två veckor nu precis. Första grisen avlivades, hon var gammal och led av äggstockscystor (samt såg och hörde väldigt dåligt) vilka förvärrades väldigt fort de sista veckorna. Sen nu i veckan mådde en av mina yngre (3,5 år visserligen, jisses vad tiden går fort) honor, plötsligt väldigt dåligt på morgonen. Hon satt uppkrupen i ett hörn och matvägrade så jag tog med henne till jobbet. När vi kom fram hade hon dött. Så nu känns det väldigt tomt här.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MarsvinsGrisen
0

Jag beklagar verkligen sorgen! Håller med alla som säger att du inte ska klandra dig själv. Vila i frid fina kinkku ❤ styrke kramar!

Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com