Marvinshus av papp/kartong?
Hej, Kan man använda ett hus gjort av kartong åt marsvin? Tänkte bara ha det tillfälligt en kort period. Med vänlig hälsning,
Ja klart du kan använda kartong som hus, fast dom kommer nog gilla att mumsa på det 😉
Tack för svaret! Det är alltså inte farligt för dem att tugga på kartong?
Absolut, jag hade det till mina en lång tid :) Men det huset är histora nu, dom åt nästan upp det… Var väldigt gott att gnaga på ;)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Min hona som dog för ett par månader sedan tyckte det var jättebra med kartonghus för då kunde hon bestämma vart det skulle finnas fönster osv ;)
Det är inga problem med att ha kartonghus, det enda jag kan gissa är väl att det inte är så bra om de käkar upp hela kartongen på en dag för då kanske de inte äter tillräckligt med hö, men tror också att marsvin tycker hö är godare ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Hej, Tack för alla svar, då vet jag!
Ser att du redan har fått svar men jag har alltid haft kartong hus, men de vänjer sig och marsvinen tuggar inte i det om de har annat att tugga på ;) + de är oftast lägre än plast och trähus och marsvinen älskar att hoppa upp där och kolla på oss när vi går förbi :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Papperkassar som man rullar upp kanten på (ta bort handtagen) och kastar in lite spån i är väldans populära här. Prasslar ju lite spännande också! Mina marsvinsungar älskar att utmana varandra i att springa igenom dem.
Låter spännande, kan du lägga upp bild? :D Förstod inte helt ;)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#9 Vilken smart idé, det ska jag ta & prova :)
Halvdålig bild i mörker, men så här.
Erkänner dock att idén har jag snott från någon på MiF, jag tror det var Lyan som tipsade om det en gång i tiden.
I bakgrunden ser man den något demolerade föredetta-upplagan. 😛
#11 Har också testat detta vid golvtiden, superpoppis! 🙂 Bra träning att gå över prassel också, tycker jag.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white