Hoppning?
Är det någon här som hoppar med sina marsvin?T.ex över små hinder som man gör med kaniner fast inte så högt.

jag gör det och mitt ena marsvin går slalom också:P

hoppar inte men har börjat försöka lära Kålan att stå på bakbenen :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hoppar inte. Har hört att det inte är bra för marsvinens framben att ta emot tyngden.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Får inte mina att röra sig i vanliga fall så jag har inte provat ^^
Jag ställde upp hinder en gång (suddigum med penna emellan). Men grisarna fattade inte vad som väntades av dom, när jag lyft dom över fyra gånger och hindrat dom från att äta upp pennan dubbelt så många gånger, så gav jag upp ;P Marsvin är nog inte så mycket för att hoppa…
Hanna

Jag brukar hoppa med mina Cuy hanar ibland, det tycker de är kul. Jag har gjort en bana med sidor så att de inte kan dra iväg åt något annat håll. De verkar tycka att det ä spännande att hoppa hindren och kolla vad som finns på andra sidan. Det är ju mest som en aktivitet för dem istället för att bara knata runt på golvet och kissa i hörnen : )
Jag har mkt svårt att tro att de inte skulle tåla vikten på frambenen. När mina går i golvflocken har jag ofta sett dem hoppa mkt höga glädjesutt och de hoppar även mkt högt upp på saker och även då, ner sedan…..

#2 Jag med ^^ Thea och Cazzy kan det nu. Det var inte precis så bra att lära dom det ;P. Det ser ju så grymt gulligt ut! Dom har hittat min svaga punkt, så fort man räcker ner handen ställer dom sig på bakbenen, och jag smälter! Det slutar alltid med att dom får en liten bit knäckebröd eller nån grönsak XD
jag hade ett marsvin som hoppade :) en bana :) hon va duktig :) men tuvärr borta nu :/
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Mitt marsvin är inte den typen som rör på sig mycket,så jag har alldrig provat att hoppa med honom och tänker inte göra det heller,han är gammal.

Jag har hoppat lite med mina små grisar, men den ena rör sig aldrig vad man än gör och den andra sprang över de och hoppade :) Vet ni om det finns nån typ tävling i marsvinshoppning eller nåt sånt?

Jag hoppar med mina .