Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2658 ggr
_Charlie
12

Haiyas (G)remlins

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hipp hipp hurra på födelsedagen G-kullen! ❤️

_Charlie
8

Silveragouti/White (magpie)

_Charlie
4

Black harlequin

_Charlie
4

White/black/cream

Onyxia
1

Häftigt kulltema! Helt perfekt ju. De är helt underbara alla tre ❤️

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Frida B
1

Vilka godingar! Blev ju inte lite kär i poker… ;) Måste bara fråga, vet du om du ska behålla någon av dom? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

maijasjodin
1

Gud så söta! :) Grattis!! 🎁🎉🎊🎈

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

[Marie68]
1

Grattis till finingarna!!

Alexinas
1

Gud så söta! Jag vill också!!!

_Charlie
0

Tack för alla grattis!! :D

#5 jag har inte bestämt mig ännu, men det lutar åt att jag antingen sparar Stripe eller ingen av dom.

Jag behöver en hane, och kommer det en bättre tecknad ur den andra kullen med samma färgchanser så kommer alla gremlins leta hem. Kommer det inte en bättre tecknad hane stannar Stripe. :)

_Charlie
3

Poker visar (något motvilligt) upp sin fina teckning. :)

_Charlie
3

Och Gizmo visar upp sin lilla pussmun. :)

V3ritas
0

Såå söta! :D Grattis till bebbarna!!

Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)

Mitchika
1

Åååh, Gremlins, vilket fantastiskt namntema! 😃😍

Och vilka läckra bebisar…! Jag vill ha Gizmo… Kär
Växte upp med Gremlinsfilmerna och tyckte dom var så himla skoj, särskilt söta lilla Gizmo! 😃

Grattis till en pigg och frisk kull och grattis Gremlins-kullen på födelsedagen! 😃🥳🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Eulwen
0

Superfina alla tre, förstås! 😍

[ladyba]
0

Gizmo 😍. 💋 på dig också, hihi!

Grattis igen!🎈

Fridaaaa
0

Grattis till sötnosarna! 😃
Pepsi är stolt släkting (har för mig att han var släkt med deras mamma? Eller minns jag fel?)😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tisslibiie
0

Stort grattis! :D

Enjoy life and live the adventure!

[mina blommor MiloochMalte]
0

gratis till sötnosarna önskar Milo och Malte även matte😍

Sanni
0

Ååh, guud så söta 😍 Stort grattis!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

_Charlie
0

Tack så mycket! Jag är så glad, 3 friska kullar på raken, det känns för bra för att vara sant! :D

#16 Jag tror Pepsi är ungarnas morbror? Mamma till ungarna är Haiya, mormor och morfar är Cloetta och Elvis.

_Charlie
0

Min bästa väns lillebror avled i natt efter en tragisk bilolycka på Gotland. Samma natt föds 3 nya liv. Sorg och glädje över hur liv går och liv kommer, i olika format och förpackningar.

Fridaaaa
1

#20 Just det ja, som jag trodde hihi Ja då är han morbror då Cloetta och han är samma föräldrar fast han var sista kullen och Cloetta första 😛 Så han är stolt morbror då ja 😃

_Charlie
0

#22 Är han syster med Cloetta? Då är han inte morbror till ungarna utan morbror till ungarnas mamma. ;)

Fridaaaa
0

#23 Han är syster med Cloetta ja.
Ja det blir han ju, jag som tänker galet haha :D Men släkt i alla fall 😛 (får skylla på hettan ute haha)

_Charlie
6

Poker är nöjd över att mjölkbaren har öppnat!

_Charlie
0

#24 Gammelmorbror kanske man kan säga. 😃 Ja, idag är det förhemskt vad varmt och kvavt det är…

Lilje
0

Men åh vilka små sötnosar 😍

Fridaaaa
0

#26 Ja kan vi säga hihi
Ja verkligen! Skulle vara det imorgon och hela helgen med, men man ska väl inte klaga, hellre det än kylan 😉

#25 Naw sötis

Svarttusch
0

Stort grattis till tre så perfekta grisar!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[bragd]
1

Åh bebisar. Nu blir jag så där knäsvag. Jösses vilka söta sötnosar ❤️

Ingen som vill se en bild på Silverns  små nakenfisar som föddes den 2 juli?

Fridaaaa
0

#30 Jo, klart vi vill! 😃

[bragd]
1

Här kommer det en bild på två söta nakenfisar födda 2013-07-02.Båda är killar ❤️

Fridaaaa
0

#32 Gud vilka sötnosar!

_Charlie
0

#32 Herre guuuud så söta! Grattis till pappa Silvern! 😃

[bragd]
0

Gissa om han blev lycklig när jag sa till honom att han hade blivit pappa den dagen. Jösses vad han sprang runt, runt bland mys sakerna från _Charlie och gjorde popcorn hopp i buren så att det dånade och snackars Bragd hade det inte lätt då 🙂 Visst är dom jätte söta ❤️

Här kommer det en bild på en stolt mycket stolt pappa 🙂

maijasjodin
0

Gillar poker och Gizmo extra mycket! Syd att Gizmo är en hona ;) får se hur det blir..

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Maelis
0

Grattissss!!! Vad skönt att det gick bra! …och vilka gullungar du fick!

gnagarlover
2

fick fel på könsfördelningen 😉men helt underbara ungar=) kram

jezzijezz
1

Stort grattis! Jättesöta allihopa…speciellt den silverfärgade 🙂😊

godisgrisen
0

Grattis! Vilka gullungar!😍

[mina blommor MiloochMalte]
0

#25 gud smälter så söt😍

Arinah
2

Sötungar allihopa, verkligen fina. Grattis!!!!!

Viskar lite igen, imorse föddes en stor och knubbig vit flicka hos oss. Haiyja och Sibel hann före, men Star Queen kom god trea🙂

_Charlie
5

Jag hoppar in med en snabb uppdatering om hur det går med mina små Gremlins!

Haiya är skum, hon beter sig inte som när hon hade ungar sist. Sist hönsade hon och tog så väl hand om sina bebisar, denna gången får de mest sköta sig själva. Hon ger dom inte mycket di alls, vilket har resulterat i att de redan äter av allt de får i matväg. De sitter ofta själva tillsammans i ett hus eller söker närhet hos en av de 2 unghonorna som också delar deras bur. De verkar dock få i sig vad dom behöver i alla fall eftersom Gizmo idag väger lika mycket som vid födseln, och de båda grabbarna har passerat sina födselvikter med några gram nu, på tredje dagen.

De skuttar och busar och beter sig precis så underbart som små bebisar gör. En av dom tog jag med ut på balkongen för att få bra ljus då jag skulle fota teckningen, och herre gud vilken pipa han hade, skrek som en galning, han tyckte inte alls någon teckning skulle fotas. ;)

Jag hoppas de fortsätter upp i vikt och inte tar skada av att mamma snålar med mjölkbaren.

MoaL
0

Vilka sötnosar! Stort grattis!! 

Blev störtkär i Gizmo.❤️ Synd att du bor så ruskigt långt bort, annars hade du nog fått besök. ^^ Snälla, säg att hon redan är tingad till någon så att man slipper gräma sig? 🤪

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

_Charlie
0

Att välja och vraka bland ungarna är oerhört svårt - varje gång. Man vill spara alla och man målar upp någon slags märklig fantasibild som man ser framför sig om hur lyckliga alla skulle leva i alla sina dagar både jag och grisarna tillsammans, som en enda jättestor familj. Ja, det låter härligt men i praktiken funkar det ju inte. ;)

Jag vet redan nu att hur söt och fin och underbar Poker än är, så är han absolut minst lämpad till att gå vidare i avel, vilket är huvudsyftet med kullen. Att få fina, friska, tjusiga, lämpade ungar för fortsatt avel. Säkert 80% av honom består av vitfläcksanlag, och den ska ner till 0% till slut. Så det blir en enorm omväg dit med andra ord i så fall.

Gizmo är en riktig skönhet. Och silver är toppen för mig att använda. Men att spara en agouti känns som att ta ett mycket stort kliv baklänges då jag kämpat bra länge för att bli av med agoutin.

Så, med andra ord, Poker och Gizmo kommer söka egna kärleksfulla och givmilda små betjänter att härska över och skapa drömbilden av lyckliga i alla sina dagar med, så snart de kan lämna boet. :)

Stripe… mjaaaaa… han blir nog bra svår att släppa… så den suger vi på ett tag till. ;)

Tex&Tillman
0

Dem är ju så underbart söta. Speciellt Gizmo som jag så gärna vill ha =) Jag letar ju silveragouti.

_Charlie
10

Jag måste bara slänga in en bild på den modigaste lilla gremlinsen jag vet. 11 dagar gammal har han lärt sig ta sig upp och ner från hustaket som ju är jättehögt för honom. Upp ner upp ner upp ner, hela tiden.

De andra två vågar inte hoppa upp, men de vågar hoppa ner om jag sätter dom på taket. ;)

Fina lilla Pokerface! (Nä, han heter Poker, men det går inte att gå förbi honom utan att börja sjunga, Gaga i huvudet på hela familjen de senaste 11 dagarna! 😃)

[bragd]
0

#47 Gud så söta bebisarna är. Jag blir helt knäsvag❤️

_Charlie
1

Gizmo och Stripe är riktigt sällskapliga redan. De fegar inte för en bit gul paprika i mattes kupade hand i precis lagom storlek för deras små bebisrumpor. ♥

Poker är en tuffing i buren, men en riktig mjukis i famnen som helst inte alls vill äta läskig paprika eller se den läskiga omgivningen, bara burra in sig hårt och vänta på att få hoppa ner i sin trygghet igen. Snart släpper det nog för honom också, tills dess att han är redo får han vara lite extra bebis. ♥

[bragd]
0

#49 Så söta så ❤️

M.L
0

Poker är väldigt fin