Marsvinstält!
Hehe, man blev ju sugen på att skaffa ett när Guernica berättade och visade hur hennes Nisse krypit i tältet! Och nu sitter jag här och betraktar marsvinen när dom kryper in och ut genom tältöppningen, sannerligen jätteglada! Det är lite små kul att se på 
Så du köpte ett då?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Jepp :D dom har lekt med det jätte mycket idag :)

Har du nån bild? :)
Hm, nä men kan skaffa på nån sekund :D
Wow vad läckert!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Snyggt ;) Kan kaniner ha ett sånt?

Kul tält. Våra marsvin har idag fått ett böjbart rör - ca 30 cm långt som de har jättekul med. Det hittade vi på en byggarbetsplats. Sen har vi beställt en sovsäck från Marsvinshjälpen. Det ska bli kul att testa
#7. Japp det kan dom, för jag frågade zoo efter ett "marsvins tält" då sa dom "du menar ett sånt där som man kan ha till både kaniner å marsvin va?" så hittade jag det :D
#6. Aah, dom älskar att sprinag ut och in i det, och dom sov där igår i över en timme :P

#9 Vars köpter man det och vad kostade det? I vanlig djuraffär?
#10. Jag köpte det i djuraffären och det kostade 99 kronor :)

#11 Då ska jag höra om det finns på min djuraffär ;D
#12. Gör det :D de är hur kul som helst att sitta och titta på när dom skuttar ut och in genom tältet :P

#13 Bara inte lillen biter sönder det ;P
#14. Det gör inget om dom biter här hemma, för det är ju fleece typ och de är inte trådigt, och då går det att käka för dom utan att det blir förstoppning ^^

#15 Okej ;)
Japp, hade det i buren en stund idag också, dom älskar det :D

Hehe Vad gulligt :)
Aa :D men jag tog ut det nu, vill inte ha ett tyg hus, då dom tycker om att jaga runt varandra så är det inte så bra för dom springer in i det och krashar det :P så jag satte in mitt dyra barkhus :P

Haha, Nej det vill man ju inte ;)

Hihi, vad kul att du köpte ett tält MatildaW! :D
#21. Aa :D dom tycker mkt om det :P
Ska nog fixa som present till jul
.
Hoppas djuraffären har öppet :/.
Jag har beställt ett sånt tält. Får se vad de tycker om det men tror nog de gillar det.
#23. Om inte annat kan de få ett i efterskott ;)
#24. Jaa, dom tkr nog om det, mina två älskar det och springer ut och in i det hela tiden :)
Idag fick marsvinen sitt tält o hittills har de helt ignorerat det. hihi… Har inte ens sett att de varit framme o nosat på det. Men de har väl föredragit höet än så länge. Annars älskar de sin sovsäck. Men de kommer nog använda tältet så småningom också. De har ju mycket att styra med nu när jag skurat buren o ändrat om. Sötisarna.
På fotot är de i sovsäcken.

Vilket fint tält Matilda!
#27. Tack tror jag :P
Kul att Melvis och Blondie gillar tältet =)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Idag har Vanessa o Roy varit inne i tältet! Får se vad de säger om det i fortsättningen, hur poppis det blir. 
#30. Hihihi, det är kul när dom upptäcker nytt, mina två brukar göra såhär: Blondie går in i tältet, Melvis går utanför och puttar på tältet så det flyttar på sig, och ibland bytts de av :P
#31 Haha… ;) Mina marsvin skulle bara bita på det.
Mvh Felicia

ska nog också köpa ett till mina små gossar .. som en nyårspresent kanske :P
#34 och #35 Vad gulligt :) Åh, då får man lov att säga grattis i förskott :) Sera & Calypso hälsar honom ett grattispip!
Mvh Felicia

#35 Jag, Muskot och Marabou hälsar ett jättestort grattis till Roy på fördelsedagen :)
Roy tackar o bockar!

Finns det soväsckar o marsvinstält att köpa på nätet? Har ingen bra djuraffär i närheten.
Sovsäckar kan du köpa hos www.marsvinshjalpen.se
Tält vet jag inte. Jag hittade mitt på Tradera. Kanske finns hos nån försäljare som säljer via internet. Jag har inte sett något men har inte letat speciellt efter det heller.
Tält finns på zoo :)

# 40 Tack
# 41 Åker så fruktansvärt sällan till zoo
Jag har med ett, Mina älskar det !
Men den står i "myshörnan" så jag har inte lyckats få in spån där ännu 

#5 Var köpte du tältet? Jag har sett likadana för kaniner, marsvin och hamstrar i Halmstad.
#44. Jag köpte det på Djurmagazinet i Valbo :)

Okej 

Jag ska eventuellt köpa ett i veckan som kostar hundra kronor ^^,
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#47. Mitt kostade också 100 kr :)

det måste jag köpa till mina små grisar :)
Jag ska nog också ta och köpa ett sånt, har sett såna på tradera billigt flera gånger.
#50 - Tradera är bra ^^
Hanna

Ett sådant såg jag på djuaffären för någon månad sedan, har funderat på att köpa ett sedan dess, men undrat om de uppskattar det. De ser ju urmyssig ut när det ligger där i och tittar ut.

Köpte en bädd istället men ska nog införskaffa ett tält också. Sååå gulligt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

jag köpte ett tält till hamstern, han struntade helt i det men nassarna gillar det, lite litet så de får turas om, o de kissar gärna på det dessutom.. :P
Har en bädd också, den är toppen! använder alltid den när ja glyfter upp dem, då kan jag lägga båda i bädden som jag sen lägger i knäet :) den går att tvätta i maskin dessutom. *Great!
Köpt både tält o bädd på sofo'r pets på söder i sthlm

Så söta dom här tälten är
Så idag har jag varit på djuraffärn och beställt hem marsvinstält och marsvinbäddar :)