Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 3073 ggr
Eulwen
5

Snilleblixt, rasthage!

Jag har länge klurat på den perfekta lösningen för att kunna ge grisarna mycket golvtid. Jag har inget lämpligt rum att släppa dem i och alla gallerstaketlösningar har de hittills forcerat. Jag har jagat marsvin under bokhyllor, bakom soffor, bakom tvättmaskin (!), bakom frysbox (!) och jag vet inte var….

För ett par dagar sedan fick jag en idé och nu är den förverkligad. En liten filmsnutt på Qaramell och Antabus (båda uppfödda hos Arinah) när de inviger nya rasthagen. Lite fattigt möblerad, mer kommer så småningom!

🙂

"Hagen" är 1,82m i diameter och inköptes på CityGross för 99kr.

Länk: http://youtu.be/hLt_wOI5hMk

godisgrisen
0

😃

Svarttusch
1

Vad är det? Det ser ut som en "barnpool"? :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Eulwen
5

#2 Japp! 😃

Eller en marsvinscirkusmanege om man så vill!

Eulwen
0

Det bästa är att hagen står precis bredvid mitt skrivbord där jag sitter och pluggar om dagarna, så det blir både motion och social träning. 🙂

Nu är Conrad och Corben ute och springer medans jag surfar och ska göra rent i deras bur. Åh HEEEEJ vad det flyger spån…! Haha!

PiggieVille
0

Vad smart! :)

[Marie68]
0

Smart :-))) Nya alternativet till bokhyllebur ;-))

Svarttusch
0

Ser smidigt ut :) Jag har så marsvinen kan få springa fritt i hallen, men det vore smidigt med någon form av hage ändå :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Fridaaaa
0

Ja det där är en barnpool.
Men vad smart! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eulwen
1

Supersmidigt iom att botten håller allt spån på plats, inget skvätter utanför (utom när C&C rejsar…) och den är lätt att skölja ur och vika ihop.

Fridaaaa
0

#9 Ja det är ju perfekt 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ellociraptor
0

Fett smart ju! :D

Juliannas marsvin
0
[Marie68]
0

Kanonbra "semesterbur" också:-)

Tex&Tillman
0

Har med en pool hemma som jag använder till mina grisar =) Fast jag använder inget spån i utan jag sätter enbart i inredningen och grisarna =) Superenkelt att skölja av sen =)

Svarttusch
0

Hmm, undra vart man ska hitta en bra pool här då :P Vi har inget citygross och biltema verkar bara ha med uppblåsbar kant :P

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Eulwen
1

#15 Jula, Rusta, ÖoB brukar också ha. Eller om du har ett ICA Maxi eller Coop i närheten kanske? 

#14 Tanken är att min pool ska stå framme rätt mycket (jämnt), kändes enklare att ha spån då plus att det hjälper till att hålla kanterna uppe. :) Just nu har jag två surhanar som går där och "lär känna varandra", tanken är att de ska få flytta ihop och då får de bo i poolen några dagar först.

Marsvinsmamman
0

Supersmart! Tack för att du delade med dig av tipset med pool!

Eulwen
0

Det var så lite. :-)

[mina blommor MiloochMalte]
0

så smart hage . Skulle vara smart att ha så i ute på altanen när vi har flyttat

Missjohansson
0

Barnpool!! Vilken idé! 👍

Det måste jag med införskaffa 🙂

[00livia]
0

Åh så smart! Då slipper man ta fram moppen och tvätta golvet varje dag också! 👍

Arinah
0

Nu har jag skaffat en sådan. Det är jättebra att den är rund, då kan de få upp farten utan att ett hörn hindrar accelerationen. Man måste nog ha något i botten ändå, hittade 2 små hål efter första dagens användning.

Tack för tipset, den fyller precis den funktion jag behöver och jag slipper gallerstaket som tar upp plats:-)

Eulwen
0

#22 :-) Jag har tidningspapper längst ner och ett tunt lager med spån som jag trampat till. Fleecefilt funkar kanske smidigt också?

Svarttusch
2

Köpte mig en pool idag jag med! 49 kr på Rusta :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

JiaK
0

HÄftigt 🙂  Jag gjorde en sandlåda av en sån pool förra året, tryckte ner en pallkrage på botten och skar bort det som blev över. Alla sätt är ju bra utom de dåliga.