Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1327 ggr
Lyan
0

Landskrona 3/8

Är det jag som virrar eller var det inte meningen att nästa utställning skulle vara 18/8? Ren tur att jag kollade för anmälningstiden går ut 15/7!

Vilka ska dit?

tantnett
0

Jo det är den 3/8.

Jag skall dit och hoppas innerligt att jag blir insläppt denna gång. ☺️

Jag har endast anmält CuMan Tixmucuy "Tixen" denna gång, han är anmäld till Ost samt Pet.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[texel]
0

Gottfrid får stanna hemma och beta med de andra när jag och Bubble åker till Landskrona. Han ställs i klippt och pet. Tänker ge honom ett bad ikväll så han hinner få lockar. Vi ses på utställningen!

Lyan
0

Åh, vad kul att ni kommer :-D

Är det ingen annan härifrån som ska dit?

Jag har annmält Lisen, Yohnny, Yokan, Chache, Inari, Ai och Xíexie. Alla i pet och Ai även i klippt

kodex
0

Äntligen kommer jag! Har med mig Anouk, Demi och Dimma denna gång! Ställer i pet. Ska bli så kul att få ställa ut igen!

Lyan
0

#4 :-D

Har äntligen börjat med förberedelserna. Har mått skitdåligt sista tiden så har inte fått någonting gjort. Vet dock inte hur jag ska ta mig till utställningen för hon jag brukar samköra med ska nog inte dit :-(

kodex
1

Jag har precis grovrengjort öronen på mina två (glömde den tredje) innan de fick varsitt bad. Nu har jag städat buren också innan de blev insläppta (samt svurit åt dem när de rymt ut på golvet och kissat överallt, grrr) så de inte blir skitiga innan lördag :) Tassmorning har pågått de senaste två veckorna. Imorgon ska trampdynorna finslipas, klorna klippas och öronen rengjöras igen :)

Onyxia
1

Det blev en liten men riktigt "hemtrevlig" utställning idag 🙂 Nästan lite familjär stämning, eller som en sa: "klubben för inbördes beundran" 😃

Det gick helt okej för mina grisar. Klippe tog sitt femte cert och blev äntligen champion! Han är min första champinjon, så det är klart att jag känner mig lite extra stolt. Allra helst eftersom han är mattes "lilla bebis" ❤️

Det gick även bra för Klippes barn. Min Navi fick CK, silverkort och en BIS pet jr 2-placering (av tre juniorer, haha). Brorsan Ingo som bor hos en annan uppfödare tog sitt andra cert, så det var också kul. Kul att de fina och otroligt trevliga barnen går i sina föräldrars fotspår :)

Lilac fox-hanen Lincoln som jag ganska nyligen fick hem från Danmark, var tyvärr lite långsmal för dagen, men han gjorde bra ifrån sig ändå. Han fick vara uppe en hel del och i vanlig ordning låg han gärna med slutna ögon och njöt, fast än det var mycket sus och brus i bakgrunden.

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

kodex
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättetrevlig utställning som vanligt! Och grattis till allas fina resultat!!

Jag själv åkte hem med "jackpott" från petklassen! Åkte dit med tre grisar, varav två ställdes i samma klass, och två fick silverkort :D Dimma fick 90p, blev 5/5, fick HP för finaste frisyr, skötte sig hur bra som helst på plattan! Demi fick 91p, blev 1/5 med Silverkort och blev sen
BIS PET 3! Oj så glad och förvånad jag blev! Anouk ställdes ensam i sin klass, fick 90p och fick Silverkort! Även hon var väldigt pussig och charmig på plattan!

Är så stolt över mina grisar! Ingen av dessa tre hade silverkort sen innan, så jag tyckte det var en bra start på deras jakt på guldpetet :D

Lyan
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis till fina resultat :-D

Jag hade både en jobbig och kanonkul dag! Kunde inte sova natten innan utställningen vilket slutade med att när klockan ringde hade jag bara sovit i runt en timme. Åkte tåg (ihop med kodex och på hemvägen fick vi även sällskap av texel fram till Lund :-D) och fy vad åksjuk jag var både dit och hem, för att inte tala om huvudvärk pga sömnbrist :-/ Bara några meter från dörren in till utställningen så började Ping halta och det visade sig att hon hade skurit sig i tassen :-( Som tur väl var så hade kodex med sig första förband så hon fick bandage på tassen.

Själva utställningen gick jättebra och jag hade jättekul :-D Och det var skönt att den var så liten för då lyckades jag knipa till mig en soffa och vila ett tag så jag inte behövde bli totalzombie :-P

Chache, Inari, Ai och Xíexie fick silverkort och Xíexie kan nu titulera sig guldpet :-D Yohnny och Yokan fick inga silverkort men det gör inget för den som vann deras klass blev även BIS-1 så de förlorade med stil iallafall :-P Ai blev BIS-2 och Bästa klippta 3 (och vann över en champion från Vibys!!!!! Två blev texels Ubblebubble, etta blev Inaris kusin), Chache blev BIS-5 och Yohnny fick HP för sötast nos och Yokan fick HP för keligaste kille :-D

emmaaslund
0

Supergrattis kodex och Lyan! 🙂 Kul!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

godisgrisen
0

Grattis Lyan och Kodex!😃Speciellt grattis till fina Demi uppfödaren blev lite stolt.

[texel]
0

Jag har missat att Ai blev 2:a! Grattis Lyan :)
Nä nu ger jag upp, jag har skrivit en lång förbannad text som har raderats för femtioelfte gången! Iaf, utställningen var jättekul, den hade inte varit lika kul utan er, Lyan och Kodex :) Grattis till era grisar!

kodex
0

Stort grattis igen till Onyxia (speciellt din första champion!!), Lyan och Texel!!

Lyan
2

#10 #11 Tack :-D Fast inte så snällt att glömma Onyxia :-/

#12 Jodå, Ai blev tvåa :-D Detsamma! Angående text som försvinner. Jag kopierar alltid texten innan jag skickar, har lärt mig den hårda vägen ><

#13 Tack :-D

emmaaslund
0

#14 Jag missade Onyxias inlägg om hur det hade gått för henne & grisarna. Givetvis ett stort grattis även till Klippe, Navi och Ingo! 🙂

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

godisgrisen
0

Amennä förlåt Onyxia det är klart att du och dina grisar ska ha ett jättegrattis också! Grattis Texel!

tantnett
0

Stort grattis till er alla över era priser.

Verkligen roligt att se alla fina djur, tycker vi alla skall vara stolta över den höga klassen som våra marsvin håller.

Min lille Tixmucuy "Tixen" fick hp i pet klassen för Coolaste gris.

I ost blev han placerad 2:a i finalen. 😃 

i övrigt är jag mycket nöjd med domarnas utlåtande över min lille raring.

[texel]
0

Tack så jättemycket alla :) Såklart ska Tixen ha ett grattis också. Var det han som la sig ner och vilade framför domaren?

Glömde säga, min lilla ängel vann inte bara BKL 2 utan han vann HP i pet för det sötaste huvudet. Man kan inget annat göra än att hålla med :)

tantnett
1

#18 Ja det var han som passade på att ta en siesta. 😃