Tyst, snälla?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mitt ena marsvin pratar konstant, hela tiden. Hon är inte tyst en sekund. Det är ganska tyst pratande, men tillräckligt högt för att störa en när jag har dom inne. Hon pratar även hela tiden när hon är ute i buren, men då slipper jag ju höra på det i alla fall 😂
Hon är inte stressad eller så. Hon pratar samtidigt som hon äter, när hon ligger ner och halvsover/blundar, när hon är ensam eller har sällskap, när hon blir kliad eller när man lyfter upp henne. Varför? Jag har aldrig varit med om ett så pratglatt marsvin förr. Det är rätt irriterande. Finns det något man kan göra åt det så hon blir tyst?
Jag har försökt allt, tränat med olika metoder, men inget hjälper.
Någon som har några tips innan jag blir alldeles galen av det? 😭
mysigt att hon är så prat glad kan förstå att de är jobbigt till slut !
Jo, jag tyckte också det var roligt och mysigt att hon hade en sådan personlighet, men efter två år är det lite tröttsamt 😛
oj oj två år Milo kan vara prat glad ibland ibland med även Malte .
Haha…jag har ett pratglatt marsvin här hemma också. Hon pratar för det mesta också jämt. Det har hon gjort sen hon var liten.
Jag tror inte att du kan göra så mycket åt det faktiskt, det är bara att gilla läget :) Men jag förstår att du kan bli lite trött på det, jag blir det ibland också :P
Hahaha mina marsvin började tjuta när jag spelade upp videoklippet
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#4 Först trodde jag att det var något tvångs-beteende, men hon är nog bara så i personligheten, en riktigt jobbig snorunge helt enkelt ;) #5 Haha, man kan ju undra vad hon pratar om!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en till video när hon pratar medans hon äter 😐
nämen så söt
Hon kanske säger "mums mums mums!"
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Haha, jag har haft en likadan hona 😃 Hon var aldrig, ALDRIG tyst. Jag tror att du får stå ut med henne, kanske att det ändras när hon blir äldre… eller inte ;)
Haha, ja, kanske det!
Det är tur att dom bor ute största delen av året, då lider jag inte allt för mycket ;)
Jag förstår att det blir jobbigt i längden men jag måste säga att det är himla gulligt för en annan att höra (när man inte behöver höra det konstant)😃 Jag tror tyvärr inte heller att det går att göra något åt hennes pratande.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Jag är väldigt tacksam över att det bara är små tysta "pip", och inte deras skrikande "WEEEEWWH" i alla fall 😃
#13 Det förstår jag 🤪 Hade ju varit olidligt!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
hade haft öron proppar om de hade låtit weeewwh hela tiden 😛
åååh tack för att du postade detta! Har velat göra det själv då min ena tjej låter exakt likadan heeeeeelatiden. Trodde först att det var ett "obehag" läte då hon gjorde det oavsett vad man gjorde med henne. Som du sa, åt, kliade, gosade ja allt och hon bara pratar på. Men nu vet jag att hon bara är extremt pratglad. Hon har dock lugnat sig lite, det var värre när hon var pyttig =)
#16 Min har inte blivit bättre på två år x) forhoppningsvis så lugnar hon sig snart ;D
Är det inte hon som är så mycket större än sin kompis? :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#18 Jopp, hon är det :)
Min cuyhona pratar väldigt mycket hob också :) så om din tjej kanske är cuma så kan det ju vara därför hon pratar så mycket :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Mycket möjligt :) Eftersom hon är djuraffärs-köpt så kommer jag ju aldrig få reda på exakt vad hon är, men jag vet att en djuraffär 10 minuter från den jag köpte dom från säljer Cuma-blandningar, så det är mycker möjligt att dom köper in från samma uppfödare :)
hihi.. söt! min ena hane pratar också, kanske inte konstant, men vääääldigt mycket.. Om jag pratar hemma så ställer han sig vid gallret och skriker! :) Men det är lite mysigt tycker jag, blir lite mer liv hemma :)