ett framsteg. :)
Jag har haft mina grisar nu i ca 1 1/2 månad nu och dom har vart ganska så rädda i buren men som jag vet så är dom ju bytes djur så har inte förväntat mig något annat MEN igår när jag lagt mina barn vid 7 så började det pipas och kuttras i buren ordentligt och tänkte vad nu men kom då på att just det mat och mysdags. :) När jag lagt barnen så blir det lugnt och skönt och jag kan i lugn och ro mata och ta upp och mysa med dom små och dom viste att nu är det dags. hihi så tydligt och heeelt underbart. :)
Det är en härlig känsla när man märker att de faktiskt tycker om en. :)
Jag fick en liten lyckokick i morse när jag plockade upp en av mina tjejer, som inte brukar vara överförtjust i mys alla dagar. Hon rullade ihop sig på min mage, slöt ögonen och kuttrade belåtet med en gång. Sen när jag satte ner henne i hagen igen så sprang hon varv på varv i ren glädje. :)
åå va mysigt. :-) de e ju helt underbart. en tanke, jag har ju haft uppe mina två och gosat lika mkt men märker att ena tösen inte gillar de så mkt bara en kortare stund och jag har hört att man ska respektera det men ska jag vara låta henne vara då eller e hon så ung att hon inte vet att hon gillar det ännu? ;-) så ska jag kanske bara ge henne mer tid att vänja sig?
#2 Jag tycker att man ska respektera att alla marsvin inte är ligga-i-famnen-och-mysa-grisar. Samtidigt tycker jag inte att marsvinen ska få gå hem till buren så fort de önskar. De behöver fortfarande lära sig att matte måste få pyssla & dona och att ibland behöver man sitta i famnen även om det inte är superkul. Man får anpassa lite hur man gör efter varje marsvin.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
okej låter vettigt. jag tar ju upp dom tillsammans och borstar gosar och myser och den ena tösen blir otålig och vill iväg men då har vi ändå pysslat en stund så då kanske hon kan gå in tidigare. det går ju bra att klippa klor bada mm så hon kanske inte är en mysgris bara. :-) hon är det lilla busfröt som skuttar på husen busar omkring. kul att dom har så olika personligheter ändå. alla mina vänner säger att de e ju BARA marsvin. men verkligen inte det är små individer. :-)
Mina brukar alltid säga ifrån när de vill bli nedsatta igen. De blir liksom oroliga och börjar nypas. Oftast betyder det att det är dags att kissa har jag märkt. :P