"Ekskogens" D-kull 130718
Igår morse fann jag dessa tre sötingar i mamma Sibels bur. Hon hade fött under natten och alla tre var torra och pigga när jag kom ner. Idag är de kavata små busfrön som redan skuttar runt i buren och vi har precis haft en liten fotosession.
Kullen är en bärarkull i projekt magpie. Mamma Sibel är en chocolate magpie och pappa Aln är lilac(grey). Eftersom Aln är self men har lite fox bakom sig fanns en förhoppning att han skulle bära på blekningsgenen men jag var samtidigt inställd på att bara få svarta ungar med lite goldenfält.
Så, jackpot då'rå typ bah! 😃
Dolores, faktiskt en black magpie med både svarta, vita och melerade fält. Fina rutor på magen men ingen rygglinje. Notera den urgulliga fläcken på läppen… To die for! Tyvärr ett öronveck.
Dorothea, black/golden men med några hyfsade rutor och man kan ana en rygglinje. Tuffast och mest framåt av syskonen.
Och lilla Desiree! Först trodde jag det var vitfläck på fötterna men har vid närmare granskning kunnat konstatera att baktassen är melerad och att hon har några vita strån på ryggen, så jag drar slutsatsen att även hon är crcr, dvs (en riktigt dåligt tecknad men genetiskt sett en) magpie.
Fler bilder finns på min hemsida. 🙂
Sötisar! Grattis! Vad kul att han bar på blekningsgenen :) Med projekt magpie antar jag att du menar lilac-projektet? :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
# Ja precis, projekt lilac magpie! Ett ord föll visst bort där, tack. 🙂
det är så spännande att följa ert projekt :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Yes! Härligt en av magpieflickorna stannar antar jag.😃
#8 Ingen aning än! Beror nog lite på vem som vill ha vad, om någon vill ha något alls vill säga. 😛

Söta!
Dolores var ju nästan för söt för sitt eget bästa! Grattis till ungarna 🌺
Stort grattis! Kul att Aln bar på rätt gen!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Här kommer lite pinfärska bilder på sötnosarna! Och, omg, notera morrhåren!? 😃
Dorothea, som stannar hos mig.
219g.
Dolores, flyttar till godisgrisen.
233g.
Desiree, flyttar till Arinah.
210g idag.
Grattis 🙂Jösses vilka sötnosar❤️
#13 Kollatitta! Mitt nya marsvin!😃
Söta systrar!
Inatt blir kullen 5v och med vikter på 322-336g är de flyttklara. (Alla är reserverade.) Tycker de har utvecklats kanonfint, väntar bara på att Dorotheas öron ska börja lägga sig…. *hoppas* Dorothea