Lemon uppfödare
Entligen efter att ha dräglat efter lemon i över ett år har jag bestämt mig för att börja kolla upp med uppfödare ifall jag skulle hitta någon, men jag tycker att mängden uppfödare av lemon har minskat. På SMF sida hittar jag bara Saphira's och Defines. Det vet jag även att Ixias har en liten uppfödning av dessa. Har Mosaique's sluta? Har för mig att hon fött upp lemon. Vet någon om det finns andra? Tycker att det fanns några till förra gången jag kolladen på SMF's sida, men kanske dessa har slutat med lemon avel?
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Hej! Är det inte lemon du har eller vad heter den färgen creme? :)
Mosaiques har avvecklat sin avel såvitt jag vet. Nybackens har ju jag en liten lemon ifrån som du säkert vet men de avlar ju inte direkt inriktat på den färgen.. men det kan ju hända att det dyker upp någon där igen.
Det är riktigt synd att det finns så få uppfödare på en så vacker variant. Om jag någon gång i framtiden skulle föda upp så blir det helt klart cream & lemon. Buffarna är en annan favorit för mig och jag tycker de har minskat också..
#1 Jag har bara cream. Lemon är en rödögd variant av cream :)
#2 Ja, synd att uppfödare av dessa färger minskar. Fast cream och buff hittar man här i Finland, lemon är sen en annan sak.
Men jag har nog haft jätte mycket tur med mig nu, för att jag har hittat en lemon hona här i hemmalandet (blir mycket lättare än att skaffa från Sverige då även skjuts är ordnat)! Kinkkus uppfödare har en och hon kommer nu att flytta till mig inom en månad :) Samma hona var redan tidigare till salu, men hon var då redan såld och jag hade inte heller riktigt rum med ett marsvin till. Det var endå några problem mellan köparen så marsvinet har nu bott hos uppfödaren och väntat på att hitta ett nytt hem. Jag som trott hela tiden att hon redan hittat ett nytt hem, men nu ska hon få flytta hit 🙂
Hon är en lite mörkare lemon med stora dumbo öron enligt uppfödaren. Haha, kan inte vänta på lilla sötsaken! Entligen ska mitt drömmarsvin flytta hit! 😍
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Åh vad kul att du äntligen får en Lemon! Bild? :)
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
#3 Men vad roligt! Du måste visa bilder när hon anlänt 😃